tag:blogger.com,1999:blog-12100979.post116265972898752551..comments2024-03-02T19:26:58.288+02:00Comments on -- Ilkka Luoma --: Finnairin koneet ovat toimineet pelottavan hyvin vuodesta toiseenIlkka Luomahttp://www.blogger.com/profile/10633913470126987503noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-12100979.post-88080177621441238702019-04-06T20:57:10.127+03:002019-04-06T20:57:10.127+03:00HS: Tibet Airlines alkaa lentää joka viikko kaksi ...HS: Tibet Airlines alkaa lentää joka viikko kaksi kertaa Helsinki-Vantaalta Jinaniin – Mistä ihmeestä on kyse?<br /><br />~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006061795.html - <br /><br />...<br />Ilkka Luoma 6.4.2019 - 19:43:<br /><br />Takana Air China vaikuttaa voimakkaasti. On ollut vain ajan kysymys, jolloin Kiina alkaa lentää omilla koneilla Suomeen - Finnairille on ollut täyspottinen Lotto-voitto nämä Kiinan lennot. On toki selvää, että Venäjän kanssa on pitänyt myös sopia asioista - se taas ei ole Kiinalle mikään ongelma. Toisaalta useat Finnairin vuorot Kiinaan ja erityisesti Kiinasta ovat olleet Finnairin koneilla Air China -lentoja. <br /><br />Finnairin omistuslaajennus itään! -- Finnair saneerataan myyntikuntoon! <br /><br />Muutoin voidaan todeta, että Finnairille hyödyllinen omistuskumppani olisi kiinalaisten Air China, sillä Kiinassa on lentokonepula, Helsinki on hyvä välietappi muualle Eurooppaan, Finnair osaa kaukoidän eurooppalennot ja Finnairilla on paljon teknologista turvallisuusosaamista, mitä ei saata niin paljon olla Air China´lla [?] - ostaako Air China Finnairista vähemmistöosuuden ja kuinka suuren? <br /><br />[2014] Lennämme vielä ”omilla siivillä”! <br /><br />Meillä on sinivalkoiset siivet – Finnair, kansallinen ylpeys turvallisuuden osalta – ehkä turvallisin lentoyhtiö maailmassa, tai toiseksi …? Finnair oli kotimaan monopoli, lentoliput olivat usein kalliimpia kuin kilpaillut lennot muualle Eurooppaan. Ei ollut saneeraustarpeita. Nyt ollaan täydessä kilpailussa, mitä tehdään? No – Finnairilla on kaukoidän – ja tarkemmin sanoen erittäin tuottoisat Kiinan lennot. <br /><br />Finnair osasi pääjohtaja Keijo Suilan aikana nauvotella erinomaisesti kiinalaisten kanssa 2] – neuvottelumenestys kulminoituu osaksi Kiinan Kulosaaren suurlähetystön pitkäaikaiseen kaupallisen osaston päällikköön, herra Li Guangyun´ hin – hän osasi järjestellä tilanteita, joissa Finnair lentää Euroopan yksiä lyhimpiä vuoroja useisiin kiinalaisiin suurkaupunkeihin. <br /><br />Merkittävää on se, ettei Helsinki-Vantaan lentoasemalla näy Air China´n 3] tai muitakaan kiinalaisten lentokoneita, tosin jotkut Finnairin Kiinan vuoroista lennetään niin kutsuttuina Air China -lentoina. Air China on kasvamassa ehkä maailman suurimmaksi lentoyhtiöksi?Ilkka Luomahttps://www.blogger.com/profile/10633913470126987503noreply@blogger.com