Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? Ystävät - Tutkikaa itseänne, niin löytävälle avataan ...
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Monroen oppi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Monroen oppi. Näytä kaikki tekstit
sunnuntaina, toukokuuta 12, 2019
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

Unohdettiin kokonaan vaikkapa US' n sotaiskut: Afganistan 2001 - (jatkuen yhä ja Suomenkin ollessa jo osa ulkoa operoitua sisällissotaa), Irak, ilman YK-mandaattia 2003 - kestäen yli 10 vuotta, Libya 2011 (YK-mandaatilla) - raskaat ilmapommitukset ja Libyan ajo kaaokseen samoin kuin Syyria, jonka US aloitti jälleen ilman mitään YK-mandaattia, CIA-operaationa jo 2013, jolloin aseistettiin Syyrian laittomia kapinallisia. USAF aloitti Syyrian ilmapommitukset 2014. Kun nämä unohdettiin, saatiin HS-tekstin painopiste Monroen oppiin, eli USA' n takapihapolitiikkaan. Herää tietysti kysymys onko US jo kommunismin pelossaan laajentanut "takapihansa" koko maailmaa käsittäväksi?
Venäjä saatiin omaan "takapihaan" Georgialla (ollen aiemmin osa Neuvostoliittoa - Gruusiana ja Josif Stalinin "kotimaana"). Samoin Ukraina Krimeineen oli osa sosialistisia neuvostotasavaltoja aina 1990 -luvun alkuun saakka. Erityisesti Krim, joka luovutettiin Ukrainan sosialistiselle neuvostotasavallalle vasta 1950-luvulla, eikä koskaan nykyiselle Ukrainalle. Tiettävästi Venezuela ei ole koskaan ollut osa Yhdysvaltoja.
Kiinalle saatiin "monroen oppi" atolleista, jotka eivät aiemmin kuuluneet kenellekään. Nyt Kiina varustaa näitä maattomia riuttoja omikseen* - turvatakseen meriliikennettään - maailman suurimpana viejävaltiona. US Navy tekee sen 16 lentotukialuksella, joita Kiinalla on kaksi ja Venäjällä yksi, sekin raajarikkona. Tässä kohdin tulee kysyä yksi kysymys: Miten paljon Kiina on sotinut viimeisen 40 vuoden aikana? Ei yhtään. Entä USA ... no, jokainen tietää sen - alkaen vanhemman pr. George Bushin hyökkäyksestä Irakiin. -
Miten voisimme käsitellä näitä kolmea suurvaltaa tasapuolisemmin?