Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? Ystävät - Tutkikaa itseänne, niin löytävälle avataan ...
Vihdin Uutiset -ote: "Sote-järjestelmiin on kertynyt teknologista velkaa, koska niihin on jo vuosia tehty vain välttämättömimmät uudistukset. Länsi-Uudellamaalla on eri kunnissa käytössä yli kolmekymmentä Sote- ja yli sata eri hallinnon järjestelmää. Jokainen alueen kunnista ja kuntayhtymistä on luonut oman tapansa järjestää tietojärjestelmät. Kokemus on valitettavasti osoittanut, että tämä on usein tarkoittanut edullisinta eikä suinkaan parasta tapaa."
****
Katso, kuinka velkainen sinun kuntasi on nyt ja sote-uudistuksen jälkeen – uudistus puolittaa kuntien tulot ja menot, mutta velat jäävät
Sote-uudistus puolittaa kuntien menot ja myös tulot, kun kuntaveroprosenttia lasketaan reippaasti. Kuntien velat jäävät niiden itsensä hartioille uudistuksen jälkeenkin. Katso jutun pohjalta oman kuntasi ja minkä tahansa kunnan velkaisuustilanne sote-uudistuksen jälkeen.
-järjestelmämme; tiedämme rahalliset vajeet sekä korjaustoimenpiteet --- - rahakin riittää, ja kaikkea on, kunhan vain priorisoimme -eikö?
__ __ __ __ HS-otsikointi: "Länsi yrittää nyt paikata virheitään Ukrainassa Pääkirjoitus | Aiempia virheitä Ukrainan tukemisessa maksetaan nyt korkojen kera. Ukrainalle annetut luvat käyttää aseapua puolustustaisteluun myös Venäjän puolella tulivat viime hetkellä."
__ __ Samalla on kuitenkin selvää, että lännen tukea on tullut liian vähän ja liian myöhään. Ja jos apu tulee liian myöhään, sen suuruuskaan ei auta. Myös avun tiukat ehdot ovat vaikeuttaneet Ukrainan puolustustaistelua, kun Ukraina ei ole saanut käyttää länneltä saamiaan aseita iskeäkseen Venäjän alueelle. .. " -entä loppuosa hiukan toisin sanoen?:
Näin: " Samalla on kuitenkin selvää, että Suomen valtion tukea on tullut aivan liian vähän Sote-järjestelmäämme ja nyt jo liian myöhään. Rahallinen vaje on noin 600-900 miljoonaa euroa. Ja jos apu tulee liian myöhään, sen suuruuskaan ei auta - vanhuksiamme kuolee yhä pidempiin ja hallitsemattomampiin jonoihin, lapset ja oireilevat yhä enemmän ja entä koulu- ja päiväkotijärjestelmät - unohtamatta valtavaa hoitajapulaa .. "
Niin, kumpaa mallia velanotossa kannatat?
- A - Ukrainalle lisää tappavia aseita vai - B - pikainen ja määrätietoinen korjaussarja - vaikka sekin velaksi (!) - koko Sote-järjestelmämme korjaamiseksi?
__ __ Ensinkö omat meille todella tärkeät asiat kuntoon ja sitten kun kaikki omamme ovat säällisessi kansakuntamme tyytyväiseksi tekevässä tilassa; niin muut!
Mitä tähän sanoisi suoritettava kansanäänestys miljardin käytöstä?
Sekin jo tiedetään että olemme työntäneet Ukrainan aseisiin jo noin reilut kaksi miljardia - kohta kolme miljardia euroa - meidän omia varoja ja jopa velaksi!
__ PS.
Pitäisikö kansakunnan ääntä kuunnella tarkalla korvalla?
Olisiko
jo kolmas - neljäs hallitus joka purkaa kansalaistemme sosiaali- ja
terveyspajukkoa – useamman luukun filosofiaa, joka työllistää
mukavasti – vielä, vaikka robotisaatio jo painaa päälle?
Tämän
kertainen sote saattaa olla ohdake kykypuolueen aatteelle [1
tai oikeastaan aatteettomuudelle ja voi nostaa demarit jälleen
pääministeripuolueeksi, joka ottaa myös ulkoministerisalkun
haltuunsa.
Kokoomuksella
on aate hukassa, jos sitä on lainkaan? Valinnanvapauden
kollektiivisella rahoituksella, luoden samalla osalle
sote-toimijoista voittomarginaalit, osinkotuotto ja arvonnousut
-tässäkö aate ja ideologia?
Niin,
valinnanvapauttahan se on, kun (liki) satavarma business voidaan
myydä myös ulkomaille. Onko tämä sitä kokoomuslaista aatteen
paloa; rikastua toisten sairauksille?
…
Kuvaus
todellisesta elämästä, missä pelastettiin 7-vuotias poika –
esimerkillisellä vastuulla ja huolehdinnalla!
[
… Oulun
lentokenttä avattiin yöllä, jotta Sulon henki saatiin pelastettua
–
…
viranomaisyhteistyö
toimi kiitettävällä tavalla ] -Mtv-toimittaja
Tommi
Forsman.
Voisimme
olla ylpeitä Suomesta. Missä muussa maailman 200 valtiosta voisi
saada tällaista palvelua, kun hätä on suurin mahdollinen. Voimme
sanoa, että yhteiskuntamme ja yhteishengen pelastaneen viattoman
lapsen hengen! Oli mukavaa lukea kerrankin positiivinen uutinen.
Toivomme pienelle pojalle pitkää ikää ja tervettä elämää
[Kuva
1 ja [2
…
]!
Missä
mennään sote, Kokoomus, valinnanvapaus ja keiden kustannuksella?
Nykyisessä
systeemissä, juuri julkishallinnon
sosiaali- ja terveystoimessa ei rikastuta voitoilla, osingonjaoilla
eikä pörssikurssivoitoilla kuin ulkomaille myyntivoitoistakaan.
Voitonjakoa
pehmitetään väitteillä, että yksityinen puoli olisi tehokas,
kustannusherkkä ja nopea käänteissään – siis enemmän
onnistuneita toimenpiteitä aikayksikköä kohden, tätähän sen
täytyisi osaltansa tarkoittaa. Olisiko se noin?
Nopeutta
voimme varmaankin havaita sitten yt-yhteistoimintaneuvotteluissa, kun
henkilökuntaa vähennetään – onhan osakeyhtiömäinen toiminta
jo lailla edellytetty tuottamaan voittoja omistajilleen. Miltä
tuntuu saada voittoja ja osinkoja toisten sairaudesta – mutta myös
terveyden hoidosta onnistunein tuloksin?