Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? Ystävät - Tutkikaa itseänne, niin löytävälle avataan ...
Näytetään tekstit, joissa on tunniste hiljainen enemmistö. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste hiljainen enemmistö. Näytä kaikki tekstit
maanantaina, huhtikuuta 01, 2019
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

Entä jos kunnioitamme näitä hiljaisia - suurimmasta puolueesta ja arvomme fiksulla arvalla nuo heidän osuuden eli 60 edustajaa? Olisiko näin saavutettu tulos sitä näiden maan hiljaisten kuuntelua, olisi se ainakin lähempänä todellisuutta, sillä se uskalletaan sanoa, että jos kaikki meidän äänioikeutetut äänestäisivät - olisi eduskunta kokoonpanoltaan ja eri puolueiden/kansanliikkeiden ryhmäosuuksien osalta aivan eri näköinen.
Yksi ääni per äänestäjä - se on demokratiaa. Voisimme viedä tätä demokratiaa eteenpäin myös rahalla - koko kansan rehellisellä vaalirahalla: Kymppi kouraan, kun lipuke vaaliuurnaan vilahtaa - verotta, kustannettuna puoluetuesta. Näin tuokin raha kohdistuisi aidosti äänestävään kansaan, joka on parempaa demokratiaa kun puoluetukien lipuminen turhanpäiväisiin vaalimainoksiin, joissa luvataan viisi hyvää, kymmenen kaunista ja 15 vieläkin koreampaa. On helppo luvata, mutta olisi mukava katsoa miten puoluejakauma olisi, kun äänestysprosentti nousi 80-90 prosenttiin idella - kympin voimalla.
Entä tuo arvonta niiden osuuden osalta, jotka kuuluvat "nukkuvien puolueelle" eli tyypillisesti 30 prosenttia. Ehkä nyt tilanne tänään on sellainen, että nukkuvat saavat nyt tappion ja kutistuvat 25 prosenttiin ... On aika kuunnella noita maan hiljaisia, he ovat yhtä arvokkaita kuin kuka tahansa muu!
[U] Äänestämättömyys kimpoaisi kansan omaan nilkkaan!