Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? Ystävät - Tutkikaa itseänne, niin löytävälle avataan ...
keskiviikkona, toukokuuta 29, 2024
Kun aidot nato-haastattelut muuttuivat internetpaneeleiksi
" .. Haluatko kohdistaa tutkimuksen leasing-autoja käyttäville? Tai ehkä tietyn tyyppisille verkko-ostajille? Tai tietyn ostovoiman omaaville kuluttajille? Vai kiinnostaako enemmän tutkimuksen tulosten tarkastelu ihmisten elämänvaiheen perusteella? Datarikasteiden avulla nämä kaikki ja lukuisat muut toiveet onnistuvat.
Yhtä lailla voimme myös tuoda paneeliimme uusia rikasteita asiakkaittemme omista datoista, vaikkapa asiakasluokitteluja. Sen jälkeen voit kohdistaa tutkimuksia suoraan omille kohderyhmillesi oman datasi perusteella. Ja tarkastella tutkimuksen tuloksia omissa kohderyhmissäsi! .. "
***
Ukrainen sodan alettua muutti media galluptutkimusten menetelmiä
.. entistä keskimäärin hyvin luotettavista henkilökohtaisista puhelinhaastatteluista luovuttiin ja tilalle otettiin internetpaneelit - mitä tämä on merkinnyt yhdessä raskaasti tietois- ja päämääräohjatun mediamanipulatiivisen Ukraina-sodan ja Venäjän uhkalietsontauutisoinnin ohella!
Helsingin Sanomat lukijoidensa vaatimuksesta lopulta paljasti jotain hyvin tärkeää, joka on tähän mennessä "salattu" kansalaisiltamme. On kyse mielipidetiedustelujen teko- ja teettämistavoista ..
. HS-ote: " .. HS ON kysynyt kansalaisten Nato-kantoja jo 20 vuotta. Täysin vertailukelpoisia uusien ja vanhojen kyselyjen tulokset eivät ole, sillä kyselymenetelmää muutettiin tämän vuoden helmi–maaliskuussa.
> miten tuo Nato-kannatuksen kansalaistutkimus muuttui kerrasta - tuloksiltaan! - siihen varmasti vaikutti osaltansa myös Venäjän hyökkäys Ukrainaan, mediamanipulaatio (West trolling manipulation -ilmiönä), voimakas nato-intoilevien poliitikkotyöntö Naton suuntaan, mutta erityisesti kerrasta kansalaismielipidemittausten tutkimusmenetelmän ja tavan muutokset! ..
__ Aiemmin Nato-gallupit tehtiin puhelinhaastatteluin, mutta helmi–maaliskuussa 2022 menetelmäksi otettiin internetpaneelit ---
HUOM! Puhelinhaastatteluilla tehty gallup tehtiin viimeksi syksyllä 2021 (MTT). Tuolloin Naton kannatus oli 28 prosenttia, joka sekin oli siihen mennessä ennätysluku. .. "
--- koko HS-teksti löytyy linkin ~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008903207.html - alta, HS-otsikoituna näin: "Selvä enemmistö suomalaisista ei halua, että Suomi muuttaa lainsäädäntöään tai luopuu periaatteistaan Turkin vuoksi"
-HS-toimittaja Jarmo Huhtasen tiedostamattoman rajoittuneena osamaailmankuvana |E
.. PS. Kun katsomme HS-otsikointia on siihen jo kätketty kansalaismielipiteen tuleva muutos - ehkä takaisin vanhoihin hyviin aikoihin, jolloin 20 vuotta käytettiin luotettavaa henkilökohtaisiin haastatteluihin perustuvia mielipidetiedustelumalleja.
Nyt tuo HS-otsikko jo kertoo suoraan, ettei kansakuntamme suuri enemmistö ole valmis luopumaan pyhistä periaatteistaan edes Naton edessä -
.. emme lähde venkoilemaan ja muuttamaan periaatteitamme edes sen edessä, missä on kysymys pääsystä Natoon - lännen sotakoneeseen, joka ei meille lopulta muutoinkaan sovi erikoisen geopolitiikkamme takia; olemme kiinni tuossa toisessa ydinasesuurvallassa ja meillä ei ole varaa tuottaa sen rajoille se toinen ydinasesuurvalta - Yhdysvallat.
Kansan pää kääntyy, kun se lopulta huomaa, mitä venkoiltujen internetpaneelisten tutkimusperiaatteiden takaa paljastuu ja näin salaisuudet aukeavat.
On myös hyvä muistaa, että varaumat idästä ovat aivan eri asia kuin meiltä väitetty Venäjän uhkailu - onkin syytä kysyä asiapohjaisesti:
Miten ja milloin Venäjä on meitä sotilaallisesti uhannut, vaikkapa tässä viimeisen 20 vuoden aikana?
.. Internetpaneelitutkimukset perustuvat internetpohjaiseen tunnistukseen hyvin rajatussa ihmisjoukossa - esimerkiksi Suomessa tutkimusyhtiöiden aiemmin koottu perusjoukko on noin 30 000 - 60 000 henkilöä (riippuen tutkimuslaitoksen peruskannasta), jotka ovat liittyneet jonkin tutkimusyhtiön paneeliin - usein pankkitunnuksin ja näin ovat saaneet käyttöönsä käyttäjätunnuksen ja salasanan.
. Herääkin kysymys mikä on Suomen aikuisväestön määrän ja tämän internetpaneelin koon suurin ero? (?) -
.. _ 152729
| 64 SUOMI24P 249 | SUOMI24 | VU | FB | FB totuus | X |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti