Näytetään tekstit, joissa on tunniste aggressiivinen usa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste aggressiivinen usa. Näytä kaikki tekstit

maanantaina, elokuuta 26, 2024

[U] [S] Suomi Naton taistelualustaksi ja ydinohjusiskujen kohteeksi

 TAISTELU|2925|522987|ALUSTA

.

ORIG: Suomi Nato-taistelualustaksi ja ohjusiskujen kohteeksi (?)

II - [522735 - 26092024] STILISOITU


Yli 4 000 henkilöä, 30 taistelualusta ja 16 ilma-alusta mukana Merivoimien syksyn pääsotaharjoituksessa

Rv-toimittajana Matias Jämsén  

Freezing Winds 23 tuo Yhdysvaltojen Hornet-hävittäjät harjoittelemaan suomalaisten ja Nato-kumppanien rinnalla.

Löytyy täältä kuvan kera ~ https://ruotuvaki.fi/-/yli-4-000-henkiloa-30-taistelualusta-ja-16-ilmaalusta-mukana-merivoimien-syksyn-paasotaharjoituksessa - 


*****



¨ paljastuuko seuraavaksi Nato – vuoto, paljastuspaperit Naton kustannuksista ja tavoitteista?

[20U[S]16] - Olemme saaneet päämäärätietoisesti asetetun ulkoisen asiantuntijaryhmän Nato-selvityksen (a), olemme eläneet median Nato – Juhlaviikot (b) ja saimme vielä amerikkalaiset taistelujoukot ilmaisemaan USA-voimaa aivan Venäjän rajalle – F-15C taisteluhävittäjinä, US Army -taistelujoukkoina ja US Navy mukana ollen maihinnousurynnäkköoperaatioita –

Ja kaikki edellä mainittu vain muutamissa viikoissa ja nyt palan painikkeeksi luvataan kansamme ”hylkäämän” hallituksen Nato-ratkaisut (Nato-kanta) jo ennen Juhannusta! (d) … Näinkö meitä viedään kuin kuoriämpäriä uus-erkkolaisuutena (e) Naton suojiin, vaikka kansa suurena enemmistönä harjaa vastaan.

Palautetaanko mieliin puolustusministeri Jussi Niinistön (ps) ajatuksia vain puolen vuoden takaa ja mitä tuolloin oli maailmalta tapahtumakeskiöissä pinnalla – turvallisuuteen ja kansallisiin uhkiin liittyen.
d – Hallituksemme Nato-kanta Juhannukseksi 2016 ~ http://www.hs.fi/politiikka/a1462249060497 -
e – Uus-erkkolaisuus ~ http://niklasherlin.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/182219-erkot-ei-mikaan-mukava-tarina#comment-3264638 – Linkki vie kustantaja Niklas Herlinin US - Vapaavuoropalstan tekstin kommenttiosioon [IL]


[U] Joukossa turvallisempaa vai uhka joutua joukon taistelualustaksi
(Yle aamussaan klo 9:07 lauantaina 21. marraskuuta 2015 haastatteli |1. puolustusministeri Jussi Niinistöä (ps.) – haastattelija kysyi terävän kysymyksen EU Lissabon sopimuksen |2. velvoittavan avunantoon liittyvästä lakimuutoksesta: ”Osallistuuko lakimuutoksen jälkeen Suomen armeija Syyrian kaltaisiin suoraan sotilas- ja hyökkäystoimintaan; siis sotiin muiden maille” *] – Jussi jätti kysymyksen auki ja kiersi sen kuin ’kissa kuuman puuron’)
*] Presidentti Sauli Niinistö, nyt 20.11.2015 ~ http://www.hs.fi/politiikka/a1447993331624 - ]


[ … kansalainen Erkki kysyy mihin Puolustusvoimamme on tarkoitettu. Annammeko apua pyydettäessä, jotta saamme sitä, kun itse tarvitsemme. Ennen Talvisotaa |3. oletimme Ruotsin antavan apua – ei antanut virallisesti, vain vapaaehtoisten kautta. Ruotsi halusi jatkaa puolueettomuuttaan ja sotimattomuuttaan |4., joka alkoi jo vuonna 1814 –

… kansalainen Liisa ihmettelee, miksi meidän pitää aina ajautua ajopuuna sotatilanteisiin |5. tai niiden ratkontaan. Eikö Suomi olisi viisaampi rauhan turvaajana |6., YK-operaatioissa, joilla on Turvaneuvoston |7. yksimielinen siunaus. Eikö meille olisi viisasta tavoitella konfliktien välittäjäroolia |8., kun jo lähtökohdiltamme olemme idän ja lännen vedenjakajalla *] … ]


Maailma on sodassa, jatkuvasti

Täyttä rauhan aikaa ei löydy; koska ihmiskunta ja ihmiset vaativat aina aika-ajoin sotansa |9., jotka aina päättyvät – jopa 30 vuoden jälkeenkin. Sota vaatii aina lopulta ratkaisun; se on häviö, keskinäinen neuvottelu tai toisen osapuolen täydellinen eliminoiminen, jota nyt esimerkiksi tavoitellaan ISIS/ ISIL järjestön |10. totaalikaatamisena – YK’ n Turvaneuvosto antoi tavoitteelle täysin yksimielisen tuen.


Suomi ei ole Natossa – eikä sitä halua!
[Itsenäisyytemme viimeinen säie on olla ilman Natoa ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/10/itsenaisyytemme-viimeinen-saie-on-olla.html - ]

Kansakuntamme on vakaalla enemmistömielipiteellään torjunut|11. pienen poliitikkovähemmistön Natoon pakkosyötön |12. – määrätietoisesti, vuodesta toiseen. EU valtioista suurin osa on sotilasjohtajuudeltaan USA’ n hallitseman Naton piirissä. Vain me, ruotsalaiset, itävaltalaiset ja irlantilaiset ovat rauhantahtoisesti pitäytyneet ulkona lännen sotilasliitosta. Esimerkiksi EU valtio ja Pohjoismaa Tanska on suorittanut hyökkäys- ja rynnäköintilentoja Irakissa ja ilmeisesti myös Syyriassa.


Nyt Ranska on pyytänyt apua – sotilaallisesti

Ranska pyysi apua nimenomaan EU’ lta – Lissabonin sopimukseen vedoten. Ranska on myös Naton jäsen, tosin oli siitä presidentti Charles De Gaullen aikana erossa – eropelissä. Ranskassa on aina ollut haaveita yhteiseurooppalaisesta puolustusjärjestelystä, jonka Saksa, ainakin liittokansleri Gerhard Schröderin aikana olisi myötämielisesti nähnyt sen jatkuvan aina Euroopan itärajoille – Uralille saakka |13..


Kun Ranska pyytää apua, on siihen vastattava

’Nato - jenkaajat’ |14. oivalsivat, että tässä on se salainen ujutusportti Natoon. Kun sotilaallisen voiman käyttöön liittyvä laki muutetaan sellaiseksi, että se sallii suoraan sotavoimamme so. puolustusvoimiemme taistelukyvyn luovuttamisen muiden EU valtioiden pyytämiin konflikteihin, sotiin ja taisteluihin, mitä turvalausekekin todellisuudessa tarkoittaa.


Näin päätös sotavoimiemme käytöstä siirtyy seuraavalle askeleelle,

 … eli EU Bryssel voi myöhemmin komissiopäätöksellä tehdä ratkaisun, jossa EU liittyy Natoon – myöhemmin, jopa vain yksinkertaisella enemmistöllä [?] Tämä vie lopulta kansamme vastaisesti meidät Natoon – sotilasliittoon, jonka sotilasjohtaja USA on maailman eniten sotia käynyt ja käyvä kansakunta.

USA sotii aina kaukana omilta rajoiltaan. Viimeisenä lähimmillään meitä USA ilmavoimillaan (USAF) harjoitteli taistelurynnäköintejä Viron Ämarissa |15., jossa suomalaiset hävittäjärynnäköintikoneet - Hornetit olivat myös mukana. Muistamme meille pyytämättä ja yllättäen sorvatun Nato – isäntämaapöytäkirjan! |16.


Ranska koki terrori-iskun ja venäläisiä tapettiin Siinalla liki kaksi kertaa enemmän

Näin saattaa yhteinen vihollinen ISIS/ ISIL yhdistää lännen ja idän |17.. Euroopan hallinta-aluetaistelu on pisimmillään juuri nyt slaavilaisuuden Ukrainassa |18., joka jäänee sivuraiteelle, kun Venäjän presidentti Vladimir Putin haluaa de facto itäiseen Ukrainaan vain liitovaltiomaisen autonomian. Krim |19. on jo rakentunut Venäjään ja krimiläiset ovat valmiit uuteen YK’ n valvomaan kansanäänestykseen nykytilastaan.


On myös toinen mahdollisuus -eurooppalainen kokonaispuolustus
[ … ”ellet voita vihollistasi – tee siitä ystävä” – vanha kiinalainen sananlasku]

Kun Ranska on nyt, aiemmin Natostakin eropelin tehneenä valtiona pyytänyt juuri Euroopan Unionilta apua – on se myös tie ilman Natoa eurooppalaisuuteen. USA on mainio kauppakumppani, kulttuurivaihtaja ja urheilun mahtimaa, mutta sotilaallisesti me emme tarvitse Yhdysvaltoja.

Eurooppa on kokonaisuus, joka huolehtii itse oman turvallisuutensa! Muistamme mitä tapahtui erityisesti 1941 – 45, kun käytiin sotahistorian suurin, verisin ja menetyksiltään massiivisin sota – II Maailman sodan Euroopan Itärintaman sota |20.. Saksa ja Venäjä voivat nyt tuon tietäen olla eurooppalaisen rauhan takaajina |21..


Meillä on nyt kaksi tietä, ja tämän tien viitoitus on kysyttävä kansakunnaltamme!
(Monissa mielipidetiedusteluissa kansalaiset ovat aina sanoneet täyden enemmistövastustuksen Natolle. Lisäksi kansa on vaatinut kansanäänestystä Natosta *], jos jostain syystä poliitikot ovat siitä haaveilleet)
*] Kansa haluaa Natosta kansanäänestyksen! ~ http://www.hs.fi/kotimaa/a1426400466811 -



Nyt on pelin paikka, jossa päätetään ”juupas - eipäs” natoilu

Voimme muuttaa lakimme vastaamaan EU Lissabon turvalausekkeen sanamuotoa, koskemaan myös sotilaallisen avunannon tarpeen täyttämistä – tietyin reunaehdoin, joissa hyökkäykset, suoranaiset taisteluiskut ja ulkoisen meistä riippumattoman vihollisen tappaminen on estetty.

Voimme osallistua logistiikkana, huoltona, kouluttajana ja teknisenä asiantuntijana – myös tiedustelusodan osalta – emme ryhdy taistelurynnäköinteihin ja emme nimenomaan lähialueillamme, jossa meillä on oma itä-länsi-intressimme.

Kun nyt teemme turvalausekeosallistumisemme selväksi, on se myös käytännön hyvästien jättäminen Natolle, joka purkautunee muutoinkin, koska USA keskittyy yhä enemmän Aasiaan ja Kaukoitään, jossa Kiinan vaikutus nousee kaupallisuuden |22. myötä Yhdysvaltoja häiritsevälle tasolle.


Meidän rooli on rauhanneuvottelija ja välittäjä

Me voimme olla Pohjolan Sveitsi. Emme sodi, olemme kuin ruotsalaiset – yli 200 vuotta rauhan tilaa. Meillä on ”vasta” takana 70 vuotta, eikä meillä ole suoranaista uhkaa - idästä, vain eräiden poliitikkojen luulo ja itsepäinen jankkaaminen Venäjän uhasta |23., jopa kolminkertaisena (entinen puolustusministeri Jyri Häkämies Kanadassa).

Emme tarvitse myöskään heiteltyjä haukahteluja, kuten entinen ulkoministeri Alexander Stubb, joka televisiossa kahteenkin kertaan |24. – jopa rauhannobelisti Martti Ahtisaaren innoittamana |25. – vauhkoontui: ” … me pommitamme, me tuhoamme …” – tuolloin EU- Englanti oli liittynyt USA’ n rinnalle vuonna 2011 pommittamaan Libyaa, tavoitteena itsevaltias Muammar Gaddafin kaataminen, joka onnistui.

Loppu on historiaa – Libya on kaaoksessa, kuten Irak ja Afganistan. Lisäksi Libya on ISIS - taistelijoiden koulutuspaikka, kuten Irak ja ilmeisimmin myös edelleen Afganistan!


Pohjolan Sveitsi a]

Suomi olisi erinomainen rauhanturvaamisen pieni suurvalta (presidentti Sauli Niinistö ja entinen pääministeri Anneli Jääteenmäki). Suomi on myös pohjolan Sveitsi – Kaukoidän ja kiinalaisten kauppareittien eräs eurooppalainen päätepiste. 

Me olemme sotilaallisesti puolueettomia, idän ja lännen vedenjakajalta – itsemme ollen niin lännestä kuin idästä. Tässäkö on se tie, joka voisi taata meille tuon jo yli 200 vuotta kestäneen ruotsalaisten rauhantilan – ja Ruotsi säilyy itselleen kivasti selkämme takana turvassa |26., kuten tähänkin mennessä.


EXTRA

Valtiovarainministeri Alex Stubb (Kok.) – voimme antaa jatkossa aseapua Virolle! ~ http://www.hs.fi/politiikka/a1448002892518 -
Europarlamentaarikko Paavo Väyrysen (kesk) kannanotto Ranskan avunpyyntöön ~ http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/140754-nyt-tuli-kova-vaite-ranskan-pyynnosta-tarkoittaisi-sita-etta-suomi-olisi-natossa -
HUOM! Tekstistä numeroidut kohtiot tulevat saataville linkin alta 23.11.2015 jälkeen ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/11/linkkikokoelma-21112015.html -  


Numerokohtiot tekstistä

2] EU’ n Lissabon sopimus ~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Lissabonin_sopimus -
4] Ruotsin 200 rauhan vuotta! ~ http://www.hs.fi/ulkomaat/a1417157170582 -
8] Kansakunta idän ja lännen vedenjakajalta ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/09/rikommeko-perinteellisen-ita_13.html -

10] Leviääkö nyt ISIS maailmalle ~ http://www.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=1117711 – [37067]
11] Kansalaisviisaus erottaa meidät Natosta ~ http://www.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=1029728 – [44213]
12] Natouskovaiset lataavat ongelman lapsillemme ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2008/01/nato-uskovaiset-lataisivat-suuren.html -
13] Eurooppalainen puolustus – Uralille asti! ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/03/eurooppalaisen-puolustuksen-ratkaisu.html -
15] Tuliko meistä viholliskandidaatti Viron Ämarissa? ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/01/harjoittelemmeko-virossa-itsemme.html -
16] Nato – Isäntämaa pöytäkirja [MoU] ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/02/nato-isantamaa-mou-poytakirja.html -

23] Miksi hakemalla haemme Venäjästä uhkaa? ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2007/03/miksi-juuri-vaalien-alla-venjst.html -
25] Rauhannobelisti jenkaa meitä myös Natoon! ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/04/rauhannobelisti-jenkaa-meita-natoon.html -
26] Mikä on Sinun maanpuolustustahtosi – ruotsalaistenkin puolesta ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2013/05/mika-on-maanpuolustustahtosi.html -


__ __ __ __ __ _
EKSTRAKUVAT



Olemmako ansainneet sovinnon kädenpuristuksen idän kanssa?

Saisimmeko jopa yllättäen suurten omien muutostemme jälkeen jo ensi vuodeksi 2025 ETYK-Juhlakokouuksen - Kiina ja Intia tulivat ja toteuttaisivat moniarvoisen maailmankatsomuksen? (!)



MUTTA!


Tämä mediahuuto - jo ennen kansaltamme kysymättä** -  - Natoon, kohtaloksemme. 

-kuva löytyy myös täältä!






Ilkka Luoma
Kansalaiskirjoittaja Helsingistä


Yhteiseurooppalainen puolustus ja rauhanturva


IL | AL | AL | PZ | BL | FB | US | BLOG 63873 -

--- 21112015 ---
--- 06052016 ---
--- 26082024 --- (stilisoitu ja kuva + sen teksti lisätty)

doc.: Joukossa turvallisempaa vai uhka joutua taistelualustaksi_21112015 – Microsoft Word Starter
doc.: Joukossa turvallisempaa vai uhka joutua taistelualustaksi_06052016 – Microsoft Word Starter

1100 | 1344 | 1518


|  SUOMI24  P  |  04  SUOMI24  A  097 |   VU  |  FB  |  Vapaa sana  |  FB TILANNEHUONE  |  X  |



.

_________


ILU-MEDIA


IJL-Productions


_________

Kansalaiskirjoittaja

Ilkka Luoma


YMPÄRISTÖTEOLLISUUS

https://www.ymparistoteollisuus.com


190824 -Total Visits:1407253 Total Visitors:191756

060824 -Total Visits:1388084 Total Visitors:189321



000724 -Total Visits: 1370553 Total Visitors: 187005  
020724 -Total Visits: 1338467 Total Visitors: 182636  
250624 -Total Visits: 1325724 Total Visitors: 181050  
180624 -Total Visits: 1320310 Total Visitors: 179934  
110624 -Total Visits: 1309466 Total Visitors: 178516  
040624 -Total Visits: 
1295620 Total Visitors: 177293 
280524 -Total Visits: 1255842 Total Visitors: 175726  
210524 -Total Visits: 1243232 Total Visitors: 174544
140524 -Total Visits: 1232831 Total Visitors: 173547
070524 -Total Visits: 1225404 Total Visitors: 172381  
030524 -Total Visits: 1219135 Total Visitors: 171570
 
 


https://www.jontikka.blogspot.com

IJL-kommentteja HS-artikkeleihin

__
e

e

e

 

UPI-FIIA: NATOn  YDINASEPELOTE ja Suomi


PORILAISTEN MARSSI


_

IJL-BLOG PHOTOS  from SHUTTERFLY 


1 Folder ~ https://photos.shutterfly.com/story_invite/5f17490d-78fc-4033-92de-1451606a447e -

2 Folder ~ https://photos.shutterfly.com/story_invite/a03e627a-84e7-4b50-aaf4-c25a6cb9447f - 

3 Folder ~ https://link.shutterfly.com/UQ9xwlybzGb -

4 Folder ~ https://link.shutterfly.com/OponNvlSyKb -

__

maanantaina, tammikuuta 22, 2024

Ydinsota ja aiemmin siviilejä tappaneet atomipommit

 NUCLEAR|2777|464602|WAR



Ote: "Rutgersin yliopiston, National Center for Atmospheric Researchin ja Coloradon yliopiston tutkijaryhmä on havainnut, että uusi ilmastomalli sopii yhteen vanhemman ilmastomallin kanssa - Yhdysvaltojen ja Venäjän välinen ydinsota johtaisi ydintalveen. He ovat julkaisseet havaintonsa Journal of Geophysical Research: Atmospheres -lehdessä"

***

__ __  __ _

Holtiton sotapuhe saattaa lietsoa hysteriaa

HS-ote: " .. TURUN SANOMAT toteaa, että turvallisuuspoliittisen tilanteen kiristyminen näkyy mediassa päivittäin muun muun muassa Ukrainan sodan, Lähi-idän tapahtumien sekä Kiinan ja Taiwanin kireiden välien vuoksi." .. " -Mielide/ Muut lehdet

__



Alkulause laajalle kirjoitukselle! - nyt hoetaan turvaa lähinnä US-ydinsateenvarjosta - Suomellekin!

-- Voisiko IS-toimittaja Jouko Juonala juurikaan olla enempää väärässä kirjoituksensa osalta (linkki alempana);
.. siltikin mediallakin oikeus sananvapauteen; entä journalismin syvälliset säännöt ja moraali?

.. ehkä Jouko ollen väkevästi toisaalta manipuloidun sota- ja joukkopsykoosin |1 vallassa, ja näin ehkä jopa tiedostamattomassa 1941-uhon piirissä |2

- unohtaen mitä tapahtui vuonna todellisena 1941, kun Adolf Hitlerin johtaman Saksan kolmannen valtakunnan sotajoukot (Wehrmacht & Waffen-SS) marssivat valtiojohtomme pyynnöstä Suomeen (erityisesti Suomen Lappiin), tunnetuin seurauksin vuosina 1944 ja -45 (Lapin sota) --

__ __  _
Osattiin tuolloin 1941 valtiommekin taholta olla melkoisia "trollaattoreita", katso linkin alta emeritus professori Markku Kuisman kolumni aiheesta

https://seura.fi/blogit-ja-kolumnit/professori-markku-kuisma-suomi-osannut-trollata-myos-itseaan/ - 


"Seura-otsikoinniltaan näin:
"Professori Markku Kuisma: Suomi on osannut trollata myös itseään

-Ote tekstistä tämän artikkelin lopusta **.

|1 IS-linkki: ~ https://www.is.fi/politiikka/art-2000008770711.html -
IS-otsikointina: "Erkki Tuomioja kohautti puheillaan sota­psykoosista – puolustautuu nyt Twitterissä
Kansanedustaja Erkki Tuomioja kommentoi nyt amerikkalaiselle radio­kanavalle lausumaansa kommenttia, joka on herättänyt keskustelua Twitterissä ja kirvoittanut myös kritiikkiä."
IS-toimittajana Riika Nykänen
|2 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/12/24-ii-valtiojohtomme-1941-uhon-piirissa.html -
"Valtiojohtomme 1941-uhon piirissä?"


__ __ __ __ __ _
On erinomaisen oikeutettua toimittaja Juonalan saada perustelut tälle IS-esitykselleen kuin sen erheellisyyteenkin, jolla tykitetään hänen arvostelukykyisyyden piiristä kovin vaillinaiseksi jäävää todellisuutta Ja tämä perustelu on tämä kansalaiskirjoitus kokonaisuutena.

__  __  __ 
PROLOGI - Vain yksi valtio on pudottanut ydinaseita todellisuudessa; muut myöhemmin ovat tyytyneet "vain" enemmän tai vähemmän uhitteluun | uhkailuun niiden olemassa ololla.

Tässä kohdin heti on jo hyvä tarkastella miksi nuo ainoat ydinaseet, kaksi atomipommia pudotettiin Yhdysvaltojen toimesta Japaniin, syitä oli useampi, tässä kolme merkittävintä:



A) Oli tarkoitus säästää amerikkalaistia sotilaita sodan pitkittyessä, jos maihinnousu olisi suoritettu Japanin pääsaarille - ja näin tuolloinen us-presidentti Harry S.Truman päätti pudottaa nuo siviilejä lähinnä tappaneet, noin 200 000 japanilaista! Olisiko sota päättynyt jo ennen suurmaihinnousua pääsaarille, on edelleen erimielisten ajatusvaihtojen piirissä.

B) Teknologiatosiasiallinen atomipommien pudotus kulminoitui kahteen eri teknologiaan, joilla nuo amerikan juutalaisen Robert Oppenheimerin johtaman tuotekehitysohjelman (Manhattan-projekti) mukaisesti tehtiin - kaksi eri toteutustekniikaltaan erilaista harjoitelmaa, joille piti saada "elävän lihan kokeilu" ja sehän saatiin tunnetuin tuloksin. Tähän emme tässä enempi enää puutu.

C) Kolmas tosiasiallinnen syy oli kommunismin leviämisen pelko (myöhemmin mccarthyismi) -
- jo tuossa vaiheessa Neuvostoliiton yksinvaltias Josif Stalin oli jo Euroopan osalta Berliinissä, Adolf Hitler itsensä tappaneena kuin jo poltettuna ja Stalin yhtenä tosiasiallisena II Maailmansodan voittajana.


Näin oli saatava US-varoitus Kremliin, jottei nouse tuo venäläisvoittoisuus liiaksi generalissimuksen päähän, ja tuohon varoitukseen sopi hyvin esitetty teknologinen etumatka jättiaseissa - juuri ydinaseiden osalta: "Amerikkalainen viesti oli kirkas:

"Älä ylitä sallittuja rajoja, mekin olemme voittajavaltio teidän rinnalla, auttajanakin Saksan Operaatio Barbarossan aikana - pysytään tahoillamme ja -- tai täältä pesee"!

.. ..
Tuo rauhallinen varuillaan oleva USA @ Neuvostoliitto yhteiselo toimi vielä alussaan Korean niemimaan miehityksessä;


Puna-armeija marssi vielä tuolloin Korean pohjoisena rajanaappurina niemimaalle ja US Army nousi maihin etelästä ja näin vielä tuolloin yhtenäinen Korea ja korealaisuus jaettiin kahtia suurvaltojen toimesta; monille vielä tänäänkin yllätyksenä sen nykyisen Etelä- ja Pohjois-Korean maarajan kohdilta!
Myöhemmin käytiin Koreansota, johon myös kiinalaiset osallistuivat -rajanaapurina.


.. ..
Herätämme tähän kysymyksen: Miksi USA on edelleen Korean niemimaalla, jopa mahdollisesti ydinaseuhkineen -ainakin aika-ajoin vierailuin sotalaivoissa?


Jos vastaamme monipuolisesti; ymmärrämme Pohjois-Korean ydinasevarustelun |3, siksi suuri on tuon US' n jo perinteellisten (=konventionaalisten) aseiden voima!


Myös tänään jo Venäjääkin vastaan, varsinkin, jos koko Nato on US' n takana ja nyt ainakin jo asetoimitusten osalta Ukrainan suuntaan ollen näin jo vähintäänkin tuon sodan epäsuora mukanaolija. Tämä on nyt tässä hyvä muistaa, kun luemme tämän artikkelin myöhempiä osia, jo nyt esille tuoden: Venäjä ei voi voittaa perinteellisesti sotien koko Natoa!

|3 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2019/03/loydammeko-uutisoinnista-jotain-mika.html -
"Löydämmekö uutisoinnista jotain mikä yhdistää Koreaa ja Israelia?"

__
Viemärimedia |4 purskuttaa omaa paatoksellista virttään -


- nyt IS-toimittaja Jouko Juonalan "sulkakynästä" --


-
140998


|  256  SUOMI24  P  626  |  15  SUOMI24  A  170  |    VU   |  FB   |  Vapaa sana  |  FB BLOG  |  X  |



__ __ __ __ _

YDINSOTA  2

https://tekniikanmaailma.fi/mita-jos-usan-ja-venajan-valilla-puhkeaa-taysmittainen-ydinsota-uusi-simulaatio-laskee-tuhojen-suuruutta-ja-vertaa-sita-dinosaurukset-tuhonneeseen-asteroidiin/ - 


TM-ote: " .. WACCM4:ÄÄ tai sen edeltäjiä ei ole suunniteltu mallintamaan elämän selviytymistä planeetalla. Tutkimuksesta uutisoiva Phys.org kertoo, että tuoreimpien ennusteiden mukaan ydinsota tai sitä seuraava ydintalvi ei todennäköisesti pyyhkisi ihmisiä tai maapallon muuta elämää täydellisesti kartalta. .. "


More: ~ https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1029/2019JD030509



__ __ __ __ 

YDINTALVI!




"1980-luvun alkupuolella Neuvostoliiton ja Yhdysvaltojen tutkijoiden yhteisöt päättivät melkein samanaikaisesti siihen johtopäätökseen, että maiden välinen laaja ydinsota johtaisi paitsi suurimman osan maailman väestön kuolemaan, mutta myös globaaliin ilmastomuutokseen. Oli Neuvostoliiton tutkijoille kultainen aika: silloin globaalitutkimuksessa oleva Neuvostoliiton maa voisi mennä tasapuolisesti amerikkalaisten kanssa. Tuolloin kotimaisten tietokonekeskusten valta ei jäänyt jälkeen niin vakavasti kuin nyky-Venäjällä. .. "

***

_

2


ESIEKSTRA

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201710292200494770 -

https://www.theguardian.com/world/2017/oct/29/trump-us-nuclear-weapons-arsenal 

"

Brittilehti: Trump haluaa kasvattaa Yhdysvaltojen ydinasepelotetta - historiallinen käänne kylmän sodan jälkeisenä aikana

The Guardianin mukaan Trump haluaa jopa kymmenkertaistaa USA:n ydinaseiden määrän ja muuttaa niiden käyttökynnystä." -29.10.2017 Iltalehti



.. .. ..

( - - nyt IS-toimittaja Jouko Juonalan "sulkakynästä" -- - )

IS-linkki: ~ https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000010130677.html -
IS-otsikoinniltaan näin:
"Pääkirjoitus: Nato uudistaa ydinase­pelotettaan – Niinistön seuraajaa odottavat vaikeat päätökset
Venäjän uhka sai Naton pohtimaan ydinasepelotteensa toimivuutta. Suomi on mukana pelotteen kehitystyössä, kirjoittaa erikoistoimittaja Jouko Juonala."

IS-otteeltaan näin: "Puolustusliitto Naton täysjäsenenä Suomi on liittokunnan ydin­aseiden suojassa. Ja koska Suomen suhteet Natoon ovat pitkälti tasavallan presidentin tontilla, joutuu Sauli Niinistön seuraaja pohtimaan Suomen roolia ydin­aseliittokunnassa ja ottamaan osaa päätöksentekoon ydin­asepelotteen kehittämisestä"

|4https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/08/viemarimedia-huutaa-loopeistaan.html -
"Viemärimedia huutaa lööpeistään!"



__

Viemärimedian etusivuista otsikointeja!



Kuvakaappaus: ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/08/viemarimedia-huutaa-loopeistaan.html


"

Viemärimedia huutaa lööpeistään!

                                          ---------------------[R](C)---------------------- 135  SUOMI24  1563 -  |423548| - FB  -- [IJL] --- 

VIEMÄRIMEDIASTA KUULTUA"


***


__ __  __ __ _

Ensimmäinen teesi ja tieto:

Yhdysvallat on aina Naton sotilasjohtaja, mikä antaa pontta pohtia vakavasti Yhdysvaltojen roolitusta sotatapahtumille, joita US on tehtaillut ahkerasti yksipuolisena hyökkääjänä, jopa vain tällä vuosituhannella.

USA tehtaili YK-luvatta; pl. Libya 2011, monia hyökkäyssotia lähinnä kehitysmaihin (hyvänä esimerkkinä Afganistan |5), pommituksina Jemeniin, kuten nyt jälleen uudestaan Gazan sodan |6 kylkeen (onpa sankarillista sotavoimankäyttöä niin US- kuin Israelin sotavoimana tuolta toiselta - itseasiassa molemmilta ydinasevaltoina!)

- Me tiedämme nykyään seuraukset noista jopa valheperustelluin aloitetuista us-hyökkäyksistä - kuten Irak 2003 .. (YK-yleiskokoukselle maineikkaan kenraali ja UM Colin Powellin sanailemana) .. sodan vieden Irakin kaaokseen ja synnyttäen ISIS-järjestön |7 ..

- samoin muistamme erinomaisesti CIA-kätyröinnit Syyriassa |8, ennen varsinaisten US-pommitusten alkua --- 

|5 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/12/valtiojohtomme-pimitti-todellisuuden.html -
"Valtiojohtomme pimitti todellisuuden Afganistanin taakse!"
|6 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2024/01/gazan-palestiinalaiset-ja-ukrainan.html -
"Gazan palestiinalaiset ja Ukrainan siviilit"
|6 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/10/lahestymmeko-iii-maailmansotaa-jarkeva.html -
"Lähestymmekö III Maailmansotaa - järkevä ihminen voisi kysyä .."
|7 ~ https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/07/15/ulkolinja-isis-syntyi-irakin-tuhkasta -
"Ulkolinja: Isis syntyi Irakin tuhkasta"
|8 ~ https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005297252.html -
"Trump käski CIA:ta lopettamaan salaisen operaation Syyriassa – WP: ”Putin voitti”
Yhdysvaltain presidentin päätös lopettaa Syyrian kapinallisten aseistaminen on erityisen mieluisa maan presidentille Bashar al-Assadille."


.. .. ..
Emmekä ole unohtaneet USAF-pommituksia Eurooppaankaan -

-- Serbian ja Bosnian osilta - Kosovoakaan unohtamatta |9. Eivätkö nuo tuottaneet eurooppalaisen sodan uhkaa laajentumana, ja millaisin sanktioin, pakottein ja takavarikoinnein vaikkapa EU' n ojentaen Yhdysvaltoja sen laajoista sota-aggressioista?

- ei minkäänlaisin, ja tämän Juonala kyllä varmasti tiesi - tietää, mutta ei halua teksteihinsä laajaa puolueettomuus- ja oikeudenmukaisuusnäkökulmaa - aitona journalismina tuoda.

|9 ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000003871510.html -
"Pekka Visuri: Nato ja Yhdysvallat Kosovon sodan suurimmat konnat"

__ __  __
Kerrotko Jouko nähtävästi hyvin yksipuolisen toimintamoodisi syyt?

Näin voisimme aloittaa mahdolliset sota- ja joukkopsykoosin purkamistalkoot viemärimediankin osalta. Eikö?

_

3


UPI-FIIA - sotatieteiden dosentti Ilmari Käihkö pohdiskelee!
https://areena.yle.fi/1-66757672 -

Yle Areena: "Ukrainasta kuuluu huonoja uutisia ja Gazasta vielä huonompia. Gazan sota laajenee. Ukrainassa länsi on uusien päätösten edessä. Ykkösaamun vieraana on sotatieteiden dosentti Ilmari Käihkö. Seija Vaaherkumpu haastattelee."
-Ilmari on sangen yksipuolinen -

.. eikä ole herännyt laaja-alaisesti kaikkiin näkö- ja tulokulmiin, vaan jatkaa "asiantuntijamaista puolittuneisuuttaan -asiakäsittelyn yksipuolisuutena", ollen yksi heistä, jotka ehkä ymmärtämättään - tiedostamattaan harjoittavat lukijoidemme ja katselijoidemme asiantuntijamaisesti manipulatiivista poljentoa Ukrainasta, Venäjän uhasta, ja Naton "autuudesta" -olla meille turva ja suoja.

Tuo Naton tuottama turva tarkalla silmällä ei edes pidä paikkaansa ja tuohon tullaan kiinnittämään tarkemmin huomiota -seuraavissa tämän artikklein osioissa, monin eri näkökulmin ja erityisesti avaten myös sitä toista median ja viemärimedian unohtamaa tarkastelua miksi Ukrainassa soditaan tätä itäslaavien keskinäistä voimainkoettelua, raaoin molemmin puolisin menetelmin.

Mainittäkoon että länsi EU' na, Natona kuin jo Suomenakin on sekaantunut voimallisesti tähän itäslaavien sisällissotamaiseen taisteluun vallasta ja vaikutteesta.

-tässä kohdin on hyvä tiedostaa ja tuntea Ukrainan alueen historiaa mutamilta sadoilta vuosilta!

__ __ _
HUOM! Yksikään nykyisistä presidenttiehdokkaistamme ei saa(ne) kutsua sekä Kremlistä että Valkoisesta talosta olla keskustelijana esimerkiksi aitona rauhanneuvottelujen tarjoajana sen "hyvinä neuvottelupöytinä", siksi suuren joukko- ja sotapsykoosin vallassa nämä ehdokkaamme ainakin tällä hetkellä ovat!

- ehkä Alexander Stubb' illa voisi olla sittenkin mahdollisuus molempiin kutsuihin? Tätä voimme pohtia urakalla kansalaistemme tahoilta!


__ __ __ __
VÄLIEKSTRA - GAZA
https://ilkkaluoma.blogspot.com/2014/07/yrittaako-israel-jalleen-lopullista.html - 

"Yrittääkö Israel jälleen lopullista ratkaisua?"



__ __ _
Käihkö näkee kuitenkin isommassa kuvassa suhteellisen (?) epäröivän maltillisesti tilanteen lähestyvän jo Suomea ..

-kun Ukraina lähettelee drooneja jo Leningrad Oblastin alueelle, mikä tuottaa tosiasiana sodan tuulet jo lähelle rajojamme. Sinällään Ukrainalla on yhtäläinen oikeutus tuottaa tämän "sisällissotamaisen" valtakamppailun myös Venäjän alueelle, koska kiistatta Venäjä aloitti hyökkäyksellä tämän sodan - juurisyitä tässä sen enempää käsittelemättä -


.. sen liittyen tässä nopeasti todettuna Minskin epäonnnistuneisiin sopimuksiin |M, joissa jopa EU' kin oli kummina.

|M ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/02/minskin-sopimus-on-kuollut-kauan.html-
"Minskin sopimus on kuollut - kauan eläköön uusi Minsk 3!"



Olisiko Yhdysvaltojen ja Kiinan pitänyt olla myös mukana "takuumiehinä" -herää kysymys jälkijättöisajatuksena?

__ __
Tämä Ukrainan itäslaavisodan lähentyminen saattaa eskaloittaa valmiuksia varaumina Venäjän puolelta - rajoillemme;

-- olemmehan nyt lännen sotakoneessa, Natossa kiinni sen sotilaallisena etupiirinä kuin mahdollisena taistelualustana itään |TA. Olemme myös ottamassa osaa tiukasti Naton suurimpaan sota- ja taisteluharjoitukseen |TH, myös täällä Suomessa ja Suomesta.


Ennatyssuuren Nato-taisteluharjoituksen määritys on suora ja sinällään rehti:

"Venäjä hyökkää Suomeen" -tämä on Naton suursotaharjoituksen harjoittelusisältö!

|TA ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/12/pakotettiinko-meidat-nato-muottiin.html -
"Pakotettiinko meidät Nato-muottiin?" -kun emme päässeet kertomaan kansallista mielipidettä Natosta?
|TH - Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/74-20070216 -
Yle-otsikointi: "Naton massiivinen sotaharjoitus alkaa pian – käsikirjoituksen mukaan Venäjä hyökkää Natoon
Steadfast Defender on sotilasliitto Naton suurin sotaharjoitus vuosikymmeniin."
-Yle-toimittaja Elsa Osipova


__  _
Nato-suursotaharjoitus on siis jo ohjeistettu tavoitteiltaan vaiheeseen, jossa Venäjä hyökkää Suomeen!
Heti kysymys tähän hyvin kansalaiskyselyvakavana ja toivotaan samalla rehtejä ja asianmukaisia vastauksia:

"Miten ja milloin Venäjä on edes meitä uhannut sotilaallisesti tässä vaikkapa vuoden 2000 jälkeen?"
- Siis uhkaillut meitä sotilaallisesti aikahahlossa, jossa USA kävi omia hyökkäyssotiaan useisiin lähinnä kehitysmaihin ja kauas US' n omilta rajoilta, vuosina 2001-21?

Vastauksia ylläolevaan toivotaan erityisesti loppusuoralla olevilta presidenttiehdokkailta, joita aika monia saattaa vaivata ehkä tiedostamaton sota- ja joukkopsykoosi ja vieläkin pahempana niin kutsuttu 1941-uho, siitäkin huolimatta, että varmasti kaikki presidenttiehdokkaat ovat sotahistoriansa lukeneet ja tietävät seuraavaa:

Saksan kolmas valtakunta marssi Suomeen, pyynnöstämme tuona 1941-revanssivuonna, tunnetuin seurauksin, joihin emme enää tässä paneudu tarkemmin, koska täälläkin olevat lukijat varmasti tietävät todellisen asianlaidan.

__
TP Sauli Niinistö katsoi parhaaksi ottaa osaa |SN tähän Käihkön maalailuun itäslaavien Ukraina-sodan Suomea lähentymisestä; ollen todennäköisesti oikeassa vielä tässä vaiheessa (?)

|SN - Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/74-20070456 -

_

4


( |SN - Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/74-20070456 - )

Yle-otsikointi:
"Presidentti Niinistö Nato-suurharjoituksesta: Välttäisin sotadramatiikkaa
Niinistön mukaan kaikkein tärkeintä rauhantyötä on oman puolustuksensa vahvuudesta huolehtiminen."

Yle-ote: " .. SVT:n mukaan yhdessä harjoituksen skenaarioista Venäjä hyökkää Suomeen ja Nato aktivoi kollektiivista puolustusta koskevan 5. artiklan. Tämän skenaarion yhteydessä tuhannet amerikkalaiset sotilaat siirtyvät Norjasta Ruotsin kautta Suomeen.
Niinistön mukaan nykyisessä asenneilmapiirissä kaikenlaiset asiat koetaan helposti merkkinä sodan uhasta [|YS], vaikka ne eivät sitä olisikaan. ..
"
-Yle-toimittajina Laura Kangas ja Elina Nieminen

|YS Iltalehti-linkki: ~ https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0716efcb-32de-486b-bcde-31b5c175a6ea -
IL-otsikointi: "Huippuasiantuntija kummastelee Niinistön ydinasepuheita
Varoitteluun ydinsodan uhkasta ei asiantuntijan mukaan ole nyt syytä."
-IL-toimittajana Matti Tanner

__ __ __
Tosiasiat tarkasti katsoen; TP Niinistö oli myös yksi monien joukosta se henkilö, joka oli osaltansa tuhoamassa suhteita Kremliin, Venäjän presidentti Valdimir Putiniin, kuin itse venäläisiin (rajakysymyksenä |R) - siksi hyytävää oli kohta eläkkeelle siirtyvän presidenttimme ilmineeraus esimerkiksi "hyvässä rasvassa olevista [suomalais]aseista"! |Kuva S

|R Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/3-9128359 - Uutinen jo vuodelta 2016!
Yle-otsikointi:
"Norjalaistutkijat: Itärajan pakolaiset eivät olleet Venäjän juoni
Tuoreen norjalaisen tutkijaraportin mukaan vuosi sitten alkanut pakolaisten joukkotulo itärajalta Norjaan ja Suomeen ei ollut Venäjän hybridisotaa. Fridtjof Nansenin instituutin tutkijoiden mukaan turvapaikanhakijoita houkutti Norjaan ja Suomeen halpa matka ja turvallinen reitti."
-Yle-toimittajana Tapani Leisti

__  __ _
Niinistö kertoi kuitenkin vierailunsa yhteydestä Tampereelta 20.01.2024 totuudenmukaisesti suhteiden olleen Putiniin, siis olleen [hyvinkin] luottamukselliset |SU; siispä herääkin kysymys, miksi ne hätäillen piti tuhota, ..

.. kun Saulikaan ei kykene kertomaan miten ja milloin Venäjä on meitä sotilaallisesti uhkaillut -kuten tuolla aiemmin jo todettiiin kysymyksenä presidenttiehdokkaillemme.

|SU - Todisteeksi kelpaa erinomaisesti tässä Putinin itsensä maininta Niinistön olleen fiksu .. ! 

-lausunto tarkistettu Kremlistä.



__



Piirros: ~ https://mondediplo.fi/2-2022/ydinsodan-uhka-euroopassa/


"

Ydinsodan uhka Euroopassa

Määräämällä ydinasejoukkonsa korkeaan valmiustilaan Venäjän presidentti Vladimir Putin pakotti maailman yleisesikunnat päivittämään ydinasedoktriininsa, jotka useimmiten ovat peräisin kylmän sodan ajoilta. Molemminpuolisen varman tuhon (mutually assured destruction) – englanninkielinen lyhenne MAD tarkoittaa "hullua" – varmuuskaan ei enää riitä sulkemaan pois muka rajallisten taktisten ydinaseiskujen mahdollisuutta. Eikä sitä, että tilanne voi kärjistyä hallitsemattomasti."


****

_

5



Kuva: ~ https://www.aamuposti.fi/uutissuomalainen/4537567 


03.04.2022 Aamuposti-otsikointi: "Venäjällä on yhä toistatuhatta taktista ydinasetta – kohta 80 vuotta kestäneen ydintabun murtuminen Ukrainassa on silti äärimmäisen epätodennäköistä"

****



Ukrainassa on taktisen ydinaseen käyttötilanne - jo mahdollista!

Ensinnäkin EU, Nato-valtiot ja USA (enemmän tai vähemmän tässä vaiheessa) aseistavat Ukrainan kansallismielisiä - kiovalaisia venäläisiä vastaan --- ja näin tapattaen yhä enemmän pitkittyneen - pitkitettävän sodan myötä ukrainalaisia sotilaita ja myös epäsuorasti - siviilejä.

Läntiset asetoimittajat ovat jo tämän itäslaavilaisen sodan vähintäänkin epäsuoria osapuolia, ottaen osaa yhä enemmän raskaimmin - ja pitkävaikutteisin asetoimituksiin osaa myös itse Venäjän pommittamiseen -ohjuksin droonein ja raketein - unohtamatta kaukotoimintatykistöä ja muita sotateknisiä apuja Venäjän konventionaalisen sotakyvyn vähentämiseen.

__ __ __ __
Toisekseen Venäjä ei voi voittaa koko Natoa, se tiedetään niin Yhdysvalloissa, EU' ssa kuin Kremlissäkin

Ja näin Venäjälle jää eräs ainoa keino käyttöön -

.. (taktisen) ydinaseen käyttö, se on tässä mahdollista taktisena matalasäteily-ydiniskuna, joka laskelmien mukaan päättää, jopa ilman "Trumppia" tuon itäslaavien keskinäissodan. Miksi?

Siksi, ettei länsi, siis Nato ja Yhdysvallat ota riskiä ydinsodan siirtymisenä strategiselle puolelle ja tätä US ei missään olosuhteissa halua;

.. tietäen Venäjän paremmat selvitymismahdollisuudet siitä - niin paljon suurempana valtiopinta-alana kuin myöhempinä varantoresursseina, kun pitää "aloittaa kaikki alusta".

__ __ __ _
Molemmat ydinasesuurvallat tietävät kaksi asiaa -

Kiinan roolin tuossa uudessa mahdollisessa tilanteessa, jossa nimenomaan USA tuhoutuu suurkaupunkiensa osalta - jo pelkkien Borei-Bulava iskujen myötä.

Kiinakin ymmärtää tämän strategisten ydinaseiden merkityksen, sillä ollen niitä maailmassa kolmanneksi eniten - enemmän kuin Ranskalla ja UK' lla.

Toisekseen Kiinan liittouma Venäjän kanssa on todennäköisempi "itäisille liittolaisille" kuin jonkun länsivallan kanssa ja jälleen syynä on Venäjän suuret varannot, "tyhjä tila - Siperia", energiat ja valtava biologinen ravintopotentiaali, sen ollen ehkä jo eräs maailman suurimmista.

__ __ __ __ _
Näin ydinsota onkin siis jopa mahdollinen ja Suomen rooli siinä etulinjan maana, Naton ja Yhdysvaltain taistelualustana ja amerikkalaisten atomiohjusten mahdollisena lentona Suomen yli tuottaa meille massiiviset tuhot, kun Venäjä torjuu - yrittää torjua - nuo amerikkalaiset ydinaseet jo Suomen yllä, niiden lentoratojen sattuessa tuolle linjalle ..
- matkalla Venäjän kohteisiin, jos US uskaltaisi ydinasetta lopulta käyttää.

Ja jos uskaltaisi, niin sen täytyy ensin käydä tuhoamassa Venäjän Kuolan niemimaan Borei-strategisten ydinsukellusveneiden tukikohdat 

- eliminoidakseen Venäjän potentiaaliset ydintuhot omalle maalleen minimiinsä - jos tuo sota kävisi taktiselle puolelle -edes!


Samoin on melko helppo arvata, ettei ydinsodassa US tule edes Suomea tai EU' takaan auttamaan, koska ilman tätä apua Yhdysvallat säästyy Venäjän ydinaseiskuilta -



.. siksi itsekästä lopulta "Amerikka ensin" -filosofia on;


-- ja tämä on täysin ymmärrettävää, jos pitää varautua noin 100-150 miljoonan oman us-kansalaisen tuhoutumiseen, ja vain sen takia, että piti lähteä seikkailemaan epävarmaan tilanteeseen itse Eurooppaan, jonka suurin valtio on monien nykyään tietämättä itse Venäjä!

__ __ __
Olemmekohan tässä nykypäivän konsensus EU-uhossamme jo liian sinisilmäisiä, kun aina on lopulta kyse kansallisista eduista ja Ruotsikin on saanut taitavalla politiikallaan elää jo yli 200 vuotta täyttä rauhaa.

__ __ _
Puheet ja teot ovat usein "aivan eri kahta maata", sitten toden tullen, kun niin sanotusti "luteet rassataan" -

.. Suomen tie ei ole nokkapokka ja 1941-uho tuon toisen ydinasesuurvallan - Venäjän kanssa, varsinkin, kun se sattuu olemaan meissä kiinni ja ..

- siksikin on vaarallista peliä hengailla nyt valtameren takaisiin voimiin, kun aiempi sotilaspoliittinen elon tie piti nämä ydinsotapuheetkin käytännössä nollassa.

Miksi juuri Natoon liittymisen jälkeen tämä infernaalinen ydinsodan pelko on noussut pilviin - kuka kertoo?

__ __ __
TP Sauli Niinistö! ..

-aloitatko Sinä kertomuksen, vai tuliko hätä käteen jo nyt vääristä päätöksistä, ja varsinkin kun käänsit takkisi?


Lupasit ensin tukea kansanäänestystä Natosta ja sitten käänsit kokoomushengessä berberin Miksi?


Kerrotko nyt meille milloin ja miten Venäjä on meitä suomalaisia uhkaillut sotilaallisesti? 


  -- aloitetaan tästä; eikö? Kiitos!


__



Kuva: ~ 
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/4512690


""Venäjä ei uhkaa Suomea sotilaallisesti""


Ote ajalta 14.03.2022 Länsiväylä: "Talvet Espoossa ja kesät Maaningalla asuva keskustan pitkäaikainen puoluevaikuttaja ja idänsuhteiden rakentaja Seppo Sarlund ei usko, että Venäjä uhkaa Suomea sotilaallisesti.

Hänen mielestään siihen ei ole syytä, koska Suomi on Venäjän paras läntinen naapuri.

Sarlund on käynyt Venäjällä ja sitä edeltäneessä Neuvostoliitossa yhteensä noin 250 kertaa. .. "


*****

_

6


Tämä aloitusaihe on niin tärkeä ja näin syystäkin tutkimme kaukaisesta historiasta mahdollisia syitä, syntyjä kuin kehityskulkua biologisen väkivallan (alku)synnylle;


-- miksi olemme ihmiskuntana - ihmisinä tarvittaessa useimmiten itsekkäin syin aggressiivisia ja tähän heti alkuun esimerkkilinkki amerikkalaiseen valtio- ja yksilöväkivaltaan |AV - siviilimassamurhista |SM massiivisiin valtiojohteisiin USAF-ilmapommituksiin - esimerkiksi otamme Laosin |L

|AV ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2021/04/amerikkalainen-vakivalta-valtiollisena.html -
"Amerikkalainen väkivalta - valtiollisena kuin yksilöllisenä"

|SM - Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/3-12460520 -
Yle-otsikointi: "Texasin kouluampuminen oli USA:n verisin kymmeneen vuoteen – neljä syytä, miksi Bidenin vaatimat tiukennukset aselakeihin ovat lähes mahdottomia
Yhdysvaltojen aselakien kiristäminen nousee aina esiin, kun kouluampuminen järkyttää amerikkalaisia. Kiristysvaatimuksille löytyy kuitenkin aina vahvat vastustajat.
"
Yle-toimittajana Vesa-Pekka Hiltunen

|L - HS-linkki: ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009704213.html -
HS-otsikointi: "Maailman pommitetuimmassa maassa rypäle­pommit tappavat yhä 50 vuotta pudottamisen jälkeen
Laosilainen räjähdemuseo hiljensi toimittajan. Entä jos minun jalkani räjähtäisi irti, pohtii HS:n Aasian-kirjeenvaihtaja Mari Manninen.
"


__ __
Uhan, uhkaamisen ja sen havainnoinnin alku -- !

Yllättäen tämä dokumenttilinkki [ https://areena.yle.fi/1-66606589 -, otsikoituna näin: "K1, J2: Jäinen planeetta" -Yle Areena ] johdattelee meidän uhkiin ja sen ehkä erääseen (aivan) alkuperäiseen biologisen luontoympäristön muodostamaan uhkaan, biologisen elämän tappamiseen (hyödynnökseen) eli tietyn tyyppiseen "väkivaltaan", vanhan sanonnan mukaisesti -



.. "syö tai tule syödyksi" - niin?



2/5 osaisessa sarjassa perehdytään maapallon evoluutioon ja historiaan

- Yle Areenasta ote: "2/5. Sarjassa perehdytään maapallon evoluutioon ja historiaan. Avaruuskappaleiden törmäykset, ensimmäiset vesipisarat, äärimmäiset säävaihtelut, maanosien liikkeet ja lopulta myös ihmiskunnan synty [alkeisbiologiasta] ovat osa maapallon jo yli neljä miljardia vuotta kestänyttä kehitystä."
Tuo yllättävä tiedehenkilöarvio yhdestä ensimmäisestä toistaiseksi vertaisarvioimattomasta tutkimuksesta ..


- biologisen elämän uhasta toisilleen esitetään dokumentin noin 1/4-osan kohdilla ---

__ __ __  
Tämä osa-aluekirjoitus on merkittävä osa laajaa (myös taustoittavaa) artikkelia uhkaa luovista ydinaseista ja Suomen turvallisuuspolitiikan näkökulmista, mediamanipulaatiosta, joukkopsykoosista kuin viemärimediaotsikoinneista -

.. ja tässä kohdin IS-toimittaja Jouko Juonalan voimallisesti lukijoitaan ohjaavan mediamanipulaation kansalaiskeskusteluarviointina -
-- ehkä Jouko on myös omassa sotapsykoosissaan?

Jouko varmasti fiksuna toistaiseksi aidon journalisminsa kadottaneena ja herätessään sopuloitumisusvastaan ymmärtää, miksi hänen artikkeliaan nyt ystävällisesti, haastavasti kuin rakentavasti kritisoidaan näinkin suurella voimalla -

.. kansakuntamme on saatava vastinetietoutta todellisuuksista ja harhaanjohtamisten takaa -- olemme sopuloitu mediankin toimesta tielle, josta voidaan vielä kääntyä kansakuntaamme suojelevaan suuntaan.

__ __ __ __
Aggression syntyä - vaihe II

Apinakin oppi myöhemmin lyömään toistaan karahkalla |A, ehkä aivan alussa vahingossa, tai sitten aivoissa syttyi uusi tapa saada elämän jatkuvuutta tuottava ravinto, helpommin - eli pääsy meitä kaikkia elättäviin varantoihin.

|A ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2005/12/apina-ly-kivell-phkinn-sytvksi.html -
"Apina lyö kivellä pähkinän syötäväksi"


__ __ __ _
(Biologista) varannoista tähän linkki Kauppalehdestä
[ ~ https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vieraskolumni-venajastako-maailman-ruoka-aitta/4a4029a7-096d-3193-807c-2e129878a44a -, KL-otsikoituna näin:

"Vieraskolumni: Venäjästäkö maailman ruoka-aitta? - 11.9.2017 - Venäjästä on kaikessa hiljaisuudessa tulossa maailman ruokatuotannon megatekijä, kirjoittaa Hanna Loikkanen kolumnissaan." ], 

-- missä arvioidaan Venäjän olevan jo jossain ajan vaiheessa jopa maapallollinen ruoka-aitta! (?)

__ __ __ __
Lopultahan on kyse reviiripuolustautumisesta |RE ja tämä lienee evoluution yksi suurimmista "(sattuma)keksinnöistä"? !

|RE ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2017/03/jussi-halla-aho-on-edelleen.html -
"Jussi Halla-aho on edelleen reviiripuolustaja"


______

ILU-MEDIA

IJL-Productions




Kansalaiskirjoittaja

Ilkka Luoma


https://www.jontikka.blogspot.com

IJL-kommentteja HS-artikkeleihin

__
e

e

e

 

PORILAISTEN MARSSI


_

IJL-BLOG PHOTOS  from SHUTTERFLY

 

1 Folder ~ https://photos.shutterfly.com/story_invite/5f17490d-78fc-4033-92de-1451606a447e -

2 Folder ~ https://photos.shutterfly.com/story_invite/a03e627a-84e7-4b50-aaf4-c25a6cb9447f - 

3 Folder ~ https://photos.shutterfly.com/story_invite/9fcd6b94-6de6-4ab8-accb-bd7e32f0834f  - 



__ __ __ __ __ 

YMPÄRISTÖTEOLLISUUS

https://www.ymparistoteollisuus.com


230124 -Total Visits: 1058459 Total Visitors: 153196  

160124 -Total Visits: 1053294 Total Visitors: 151998  

090124 -Total Visits: 1043824 Total Visitors: 151042  

020124 -Total Visits: 1034117 Total Visitors: 149877   

261223 -Total Visits: 1027298 Total Visitors: 148577  

121223 -Total Visits: 1008903 Total Visitors: 145647  

051223 -Total Visits: 1001685 Total Visitors: 144453    

211123 -Total Visits:   977778 Total Visitors: 139688  

141123 -Total Visits:   967368 Total Visitors: 137833  

e (CR