Piirros: ~ http://www.hisutton.com/Borei-A.html -
*
... ylläpitäen kauhun tasapainoa, sillä venäläisten Borei-vedenalaisaluksen ja Bulava monikärkiydinohjuksen yhdistelmä on nyt ylivertainen (?) - ainakin toistaiseksi --- **
...
Maailmassa on kaksi ydinasesuurvaltaa - USA ja Venäjä. Noilla on yhteensä kaikki tuhon avaimet - ja nyt niitä asetellaan vääriin lukkoihin. Nuo lukot ovat pitäneet pallomme poissa totaalisesta ydinsodasta.
Entä nyt, kun molemmat ovat irtisanoneet sopimuksia, joilla rajoitettiin ydinasevoimaa. Entä me suomalaiset, jotka olemme aivan tuon Kuolan niemimaan vieressä ja menimme tekemään Nato-Isäntämaa pöytäkirjan (MoU) - kysymättä kansalta ja eduskunnalta mitään ---
Venäläinen vedenalainen sodankäynti on viety pidemmälle kuin muut heidän aselajit. Syy on selvä. Venäjä ei kykene niin suuriin satsauksiin aseteknologioissa kuin USA (tai Kiina). Tosin Venäjä tekee yhteistyötä asekehittelyn osalta juuri Kiinan kanssa. Venäjän pitää keskittyä yhteen ja se on tämä Borei + Bulava yhdistelmä, joka edustaa maailman huippua - ollen teknologinen edelläkävijä maailmassa.
Borei-sukellusveneet eivät ole enää uutuus, niitä on jo palveluksessa Bulavoineen. Se taas tiedetään, että molemmat niin Borei kuin Bulava ovat jatkuvan tuotekehityksen alla, kuitenkin siten, että riittävä täyden atomisodan puolustautumisreservi on aina olemassa - aktiivisina palveluksessa olevine yksikköineen - niin Kuolan niemimaalta kuin Kamshatkalta.
Boreiden suurin etu on äänetön kulku***, jonka kehityksessä venäläinen tekniikka on maailman huippua. Tässä on myös se syy, jonka vuoksi huippuosaaminen on keskitetty juuri vedenalaistoimintaan, koska US eikä muut Nato-maat kykyne selvittämään missä nuo 3-4 palveluksessa olevaa Boreita milloinkin on. Palvelu on yksinkertaista - hiljaa kulku asemapaikkaan, ja sen jälkeen paljolti pohjassa makaamista - hiljaa. Borei voi ampua Bulavat suoraan veden alta.
***
Työntövoimalaitteet piilossa ---
Kuolan niemimaan Borei-kallioluolatukikohdat |2 ovat Natolle ja USA' lle suuri kysymysmerkki. Tämän vuoksi Nato oli hyvin kiitollinen, kun Suomen Asevoimat kansalta ja eduskunnalta kysymättä allekirjoitti Nato-Isäntämaa pöytäkirjan, joka antaa US/Natolle oikeuden suomalaisiin Lapin lentokenttiin, joista on hyvin lyhyt matka noihin Boreiden konventionaaliset pommit kestäviin tukikohtiin. Niiden tuhoamiseen tarvitaan taktiset ydinaseet!
Ei taritse olla sotilasstrategian dosentti ymmärtääkseen, että Suomen pohjoisen kentät ovat ensiaskel suursodassa, jossa Nato/US' n sotakoneet lähtevät Kuolaan tuhoamisretkilleen. Tämä luonnollisesti tiedetään Venäjällä - erinomaisen tarkasti. Onneksemme tuo Isäntämaa pöytäkirja on irtisanottavissa kuudessa kuukaudessa.
HUOM! Isäntämaa pöytäkirja ei kiellä Natoa tuomasta ydinaseita Suomeen - Ruotsi kielsi sen omassa Isäntämaa pöytäkirjassaan.
.
.
|2 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2019/08/ydinsota.html -
...
** Ohio-class ~ https://www.youtube.com/watch?v=bITWZvSfG1U -
*
...Katso HS: ~https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006291058.html -
"Venäjä ilmoitti Nuija-ohjuksen kokeesta, joka ammuttiin uudesta ydinkäyttöisestä sukellusveneestä ... " -HS
...
7383 . [24] [VU] [24]





Kesäsodaksi aiottu hyökkäyssota pitkittyi Jatkosodaksi, jota on tituleerattu Suomen erillissodaksi - aseveljenä Saksa. Jatkosota päättyi tunnetuin seurauksin 1944 - erillisrauhaan, jonka jälkeen suuntasimme aseemme Lapin sotaan Saksaa vastaan - pakotettuina.
Nyt Suomi on jälleen päästänyt vieraat sotavoimat maaperälleen ja ilmatilaansa. Tätä ennen tehtiin ohi eduskuntamme Nato - Isäntämaa pöytäkirja, jossa määritellään miten avustamme Naton sotajoukkojen tuloa Suomeen. Pöytäkirjassa ei ole ydinasekieltoa; Ruotsi sen sijaan vaati omaansa sen. Miksi Suomi ei sitä vaatinut?
Nyt käynnistyi ilmaoperaatioiden taisteluharjoitukset. Lapissa ovat erinomaiset lentokentät hyvien maayhteyksien päässä. Noilta Lapin ja Kuusamon kentiltä on "poronkusema" Venäjän Kuolan niemimaalle, jossa sijaitsevat Venäjän suurydinsodan eston peloteominaisuudet - strategiset ydinsukellusveneiden luolastotukikohdat, joiden tuhoaminen vaatii taktisia ydinaseita - perinteelliset pommit eivät niihin tehoa.
US pelkää eniten Venäjän laivaston Borei-sukellusveneitä ja niiden Bulava monikärkiydinohjuksia - ne olisi tuhottava suurvaltasodan aattona, jotteivät ne pääsisi tekemään sitä "viimeistä iskua". Borei-aluksia on nykyään kuusi - kaksi operaatioissa, yksi tulossa ja yksi menossa sekä kaksi huollossa - osan ollessa kaukana idässä Kamshatkalla.
Lapin kentät on paras lähtökohta Nato/US' n operaatiosuunnitelmille tuhota nuo Kuolan s-venetukikohdat - siksi US tarvitsi tuon Nato - Isäntämaa pöytäkirjan. Venäjä seuraa tarkoin näitä sota- ja taisteluharjoituksia ja on erinomaisen hyvin tietoinen tuosta Nato - Isäntämaa pöytäkirjasta, jolla onneksemme on kuuden kuukauden irtisanomisaika!