Näytetään tekstit, joissa on tunniste Helsingin Sanomat on Natoon manipuloija. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Helsingin Sanomat on Natoon manipuloija. Näytä kaikki tekstit

torstaina, tammikuuta 18, 2024

II - Epäluotettavaa kansalaistietoa Natosta?

 NA|2757|464235|TO


Yhdysvallat ja sen siitä riippuvaisseurailijat EU-Euroopasta luottavat noihin uiviin jättiläisiin [ ~ Gerald R. Ford-class aircraft carrier - Wikipedia - ], niitä ollen juuri Yhdysvalloilla eniten. Niin, ovat helposti upotettavissa vedenalaisilla torjunta- ja hyökkäysjärjestelmillä; lähinnä parviälyisillä miehittämättömillä torpedojärjestelmillä, vastineeksi voisimme havainnollistaa lennokit; nekin parviälyisinä - parhaimmillaan eivät lähtönsä jälkeen tarvitse mitään ihmisohjausta, tarjoten toki kuvaa mitä tapahtuu -iskuun saakka.

Esimerkki US Navy' n modernista lentotukialuksesta - tässä linkki erääseen:
__

Kiintoisa otsikointi suomalaisen median käsialana:

"USA:n laivaston järkäle, maailman suurin lentotukialus purjehti itäiselle Välimerelle kehottamaan Venäjää palaamaan ruotuun" |***


***



Mediamanipulaatio ja valtiojohto pelottelullaan ajoivat meidät Natoon!


[20U22] - .. onkin syytä selvittää vihdoin miksi joulukuun 2021 jälkeen |1 on tehty lähinnä vain internet-paneelisia selvityksiä Natosta, no siksikin, että sieltä saadaan arvattavasti "parempia tuloksia etukäteistavoitteiden mukaisesti" ja lienevät merkittävästi halvempia toteuttaa saavuttaakseen jopa ennalta asetetun päämäärän!
.
|* ~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009219183.html -, HS-otsikoituna näin:
"Eva: Lähes neljä viidestä suomalaisesta suhtautuu myönteisesti Natoon"
-toimittajana Nina Törnudd.

|1 ~ https://www.defmin.fi/maanpuolustustiedotuksen_suunnittelukunta_mts/mielipidetutkimukset/suomalaisten_mielipiteita_ulko-_ja_turvallisuuspolitiikasta_maanpuolustuksesta_ja_turvallisuudesta_2021.12303.news#a1899b38 - viimeisin uskottava tutkimus aidolla luotettavalla tavalla tehtynä kansalaisselvityksenä muun muassa Natosta.


Onko näin meneillään vuosisadan huijaus -

.. valtiojohdoltamme kansalaistemme suuntaan, samankaltaisena operaationa kuin aikoinaan markasta euroon |2, josta ei kysytty kansalta mitään!

|2 ~ https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ilkkaluoma/254932-suomi-vietiin-varkain-euroon-uutta-tietoa-puhalluksesta/ -
|2 ~ https://jontikka.blogspot.com/2014/12/markasta-euroon-petos-raskauttavien.html -



--
Miksi tämä lännen sotakone Nato aikaansaa näin suuria manipuloinnin kiemuroita mediasta

.. ja miksi poliitikot liki kautta linjan ovat härmistyneet pelon ja sen myötä luulotellun US-turvan uhoon (1941-uho |3) -ajattelematta kokonaisuutta, historiaa kuin analyysia todellisesta geopolitiikastamme?
.
|3 ~ https://yle.fi/a/3-12679835 -, YLE-otsikoituna näin:
"Kamala Harris kävi näyttämässä muskeleita Kiinalle – USA maanittelee Filippiinejä leiriinsä "ennennäkemättömällä" kiihkolla"
-toimittajana Sara Rigatelli.

|3 ~ https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009216902.html -, IS-otsikoituna näin:
"Amerikkalais­kenraalilta painava neuvo Natoon liittyvälle Suomelle: Lähettäkää ydinase­työryhmään parhaat strateginne"
-IS-toimittajana Jouko Juonala.

__  __  __  __ 
Suomalaiset ovat jo oivaltamassa tämän suuren nato-puhalluksen!

Onko syynä se, että kansalaisemme ovat pääsemässä jyvälle |4 todellisuudesta, kun itärajamme on hiljaistakin hiljaisempi, vaikka media torvet raikuen julistavat Venäjän uhkaa ja pelkoa |5, jota ei todellisuudessa meitä kohtaan edes ole!

Jos on - niin voisiko joku omilla aivoilla ajatteleva toimittaja nyt ja näin kertoa miten Venäjä uhkaa sotilaallisesti kiristäen ja pakottaen meitä tänään, eilen ja viimeisen vaikkapa 20 vuoden aikana, .. |z

! - tähän päivään mennessä kukaan asioista perillä oleva taho ei ole kyennyt kertomaan totuudellisesti miten Venäjä on meitä sotilaallisesti uhannut! Kerrotko Sinä? - !

|z .. jolloin meille hätäillen luuloturvaksi kaavailtu Yhdysvallat kävi omia hyökkäyssotiaan, joita ei edes juurikaan paheksuttu, saati sitten aseteltu EU-pakotteita - puhumattakaan amerikkalaisen omaisuuden takavarikoinneista |6 - joilla olisi korjattu US-hyökkäyspommitusten tuhoja Afganistanista |7 Irakin ja Libyan kautta Syyriaan.
.
|4 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/11/aukeavatko-puolasta-nyt.html -
|5 ~ https://www.tiede.fi/keskustelu/79868/luodaanko-jalleen-venajan-uhkaa?changed=1669105472 - Tiede -lehti lopetti kansalaiskanavansa jo yli vuosi sitten!

|6 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/11/usa-hyokkayssotien-rikollisuus-ja-ja.html -
|7 Kun USA vetäytyi hävittyään 20 vuotisen sotansa Afganistanissa, tämä takavarikoin kehitysmaa Afganistanin valuuttavarannot omiin holveihinsa - selitteellä, että niillä voidaan korjata afgaanien oloja valtiossa, joka on yhtä kaukana läntisen maailman "hyveistä | paheista" kuin Kuu Maasta.
|7 ~ https://www.tiede.fi/keskustelu/84016/afganistan-2001-sota-jonka-usa-havisi?changed=1669141593 -


HUOM! Tiede Sanoma konsernista lopetti kansalaispohjaisen keskustelupalstansa -ei kertonut syytä miksi.

__ __ __ __  __ __ __
Tässä ote HS-jutusta liittyen tähän "luotettavaan kansalaisnäkemykseen Natosta" ja kuinka tutkimus tehtiin:

"Kyselyn toteutti Taloustutkimus internetpaneelissa, jossa kerättiin näkemykset 2 088 vastaajalta. Virhemarginaali on koko väestön tasolla 2–3 prosenttiyksikköä kumpaankin suuntaan. Tiedot kerättiin lokakuun loppupuolella".

Wikipedia kertoo internet-paneeleista näin:

"Internet-paneeli muodostuu joukosta tutkimuskohteita, jotka ovat suostuneet antamaan tietoa itsestään ja mielipiteistään. Alan termistö ei vielä ole kovinkaan vakiintunutta ja esimerkiksi Internet-paneeli ja Online-paneeli nimikkeitä käytetään usein rinnakkain."

"Liittyessään paneeliin kuluttajat luovuttavat paneelin ylläpitäjälle erilaista demografista taustatietoa itsestään ja kulutustottumuksistaan. Tällaisesta taustatiedosta esimerkkejä ovat mm. ikä, perhesuhteet, koulutus ja vuositulot"

"Paneelin jäseniä palkitaan vastaamisesta. Perinteisesti markkinointitutkimusyritykset ovat pyrkineet tähän erilaisten arvontojen avulla. Tätä nykyä yhä useampi yritys kuitenkin käyttää sitouttamiseen erilaisia pistejärjestelmiä. Käytännössä järjestelmät toimivat niin, että jokaista vastaajaa palkitaan pisteillä vastaamisesta. Pisteiden määrä voi vaihdella esimerkiksi vastaamiseen oletettavasti käytettävän ajan perusteella"
..
-
138583


|  45  SUOMI24   184   |  25  SUOMI24  P  124  |  VU  |  FB  |  Vapaa sana  |  FB BLOG  |  X  |  





Media löysi totuudellisen tiedon jo vuosia sitten, aikana jolloin aitojen kansalaismeilipidetutkimusten mukaan emme halunneet Natoon noin reilu 50 prosentin voimalla. Kuvassa iltapäivämedia (nykyään viemärimedia) uutisoi tuon selkokielisen viestin Yhdysvalloista. Jokainen ymmärtää sen ja sen luoman suuruhan ja sotaan joutumisen mahdollisuuden - vähintäänkin Naton ja US' n taistelualustana itään - ehkä Kuolen niemimaalle?


Photo by IJL-Productions


***

_

2


Internet-paneelit, tässä eräs selite - YLE:

" .. Tutkimuskutsu lähetettiin 2 200 henkilölle, ja tutkimukseen vastasi määräaikaan mennessä hyväksytysti 1 030 henkilöä. Taloustutkimuksen Internet-paneeli on perustettu vuonna 1997 ja se on pisimpään Suomessa toiminut valtakunnallinen Internet-paneeli. Taloustutkimuksen Internet-paneeli koostuu nykyisin noin 23 000 suomalaisesta Internetin käyttäjästä ja uusia jäseniä rekrytoidaan jatkuvasti. .. "

https://yle.fi/a/3-5820035 -

__ __  __ __  __
Taloustutkimus - selite internet-paneelista
https://www.taloustutkimus.fi/ajankohtaista/uutisia/nettipaneelista-superpaneeliksi.html -

Sähköposti selitteen alta: kari.roose@taloustutkimus.fi 

__
HS: ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008795223.html -
HS-otsikoituna näin:

"Suomea odottaa rangaistus, uskoo venäläistutkija – ”Venäjä yrittää saada suomalaiset tuntemaan uhkaa ja epämukavuutta”"
-toimittajana Jenni Jeskanen

__ _
Lisää internet-paneelista voi katsoa täältähttps://fi.wikipedia.org/wiki/Internet-paneeli -

Taloustutkimus voisi kertoa kuinka suuri tämä heidän 'pienois-suomi' onkaan, siis miten paljon hyväksyttyjä | ilmoittautuneita suomalaisia tuossa Nato-tutkimuksen internet-paneelissa on - puhutaanko joistain kymmenistä tuhansista (?) - muistamme meitä aikuisiakin Suomessa, omalla Suomen passilla olevan miljoonia, useita miljoonia - noin 4,2 miljoonaa - ilman Ahvenanmaatakin.

--
Nyt arvonsa tuntevat ja luottamusta tutkimuksiinsa näkevät tutkimuslaitokset ja -yhtiöt voisivat tuoda oman vastineensa tähän kansakuntaamme askarruttavaan kysymykseen kuinka luotettavia nämä Nato-selvitykset ovat. Sana on vapaa - ja toivottavasti nyt käydään hyvin asiapitoinen debatti mistä onkaan kysymys, kun "kansa käänsi takkinsa" - internet-paneeleista!

-- -
On vain yksi keino saada oikea kansalaisnäkemys Natosta -

.. se on huolella valmisteltu ja kysymysaseteltu kansanäänestys Natosta |8, jota vielä jokin aika sitten TP Sauli Niinistökin hahmotteli |9, mutta myöhemmin käänsi takkinsa |10 selitteellä idän ja Venäjän uhasta -

.. vaikka tosiaan kukaan, ei edes Niinistö itse ole kyennyt kertomaan aikuisten oikeasti mitkä nuo uhat ja pelot ovat juuri meitä suomalaisia ja Suomea kohtaan |e -


.. täällä idän ja lännen vedenjakajalla, jossa viisaus on vuosikymmeniä kummunnut tosiasioiden järkevästi tunnustamisesta.

|8 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/05/miksi-suomalaisilta-estettiin-nato.html -

|9 ~ https://yle.fi/a/3-5440494 -, YLE-otsikoituna näin:

"Niinistö: Nato-jäsenyydestä kysyttävä kansalta"
-toimittajana YLE-Keski-Suomi.

|10 ~ https://www.is.fi/politiikka/art-2000008718906.html -, otsikoituna näin: 

"Presidentti Niinistö Ylellä: Natosta ei tarvita kansan­äänestystä tai virallista mielipidemittausta"
-toimittajana Päivi Lakka.



__ __ __ _

Nato-sotilas alla esittelee ylpeänä aseistusta suomalaisille lapsille - tuottaako Natoon liittyminen nyt suuren uhan lapsillemme ja heidän lapsilleen -hyvä kysymys,  ja Sinullakin on siihen varmasti oma mielipide, eikö?



Kuva otettu Helsingin satamasta läntisen sotalaivasto-osaston vierailun yhteydessä, jolloin oli myös niin sanotusti "avoimet ovet" -


***


_

3


Onko nyt jopa supersuositun presidenttimme "turvallisuuden havaitsemisjärki" jäätynyt tietoisesti manipuloidun ja tarkoitushakuisesti luodun uhan alle, joka kuviteltiin; ja joka sitten hoksattiin tieksi Natoon - todelliseksi uhaksi koko kansakunnallemme.

--
Turkki ja Unkari olivat jo oivaltamassa, ettei Suomea voida ottaa Natoon, sillä olemme koko Euroopan, eikä vain EU-Euroopan todellista turvallisuutta ajatellen aivan liian vaarallisessa paikassa Natolle, joka hamuaa lisää elintilaa idästä, varsinkin kun huomaamme sen levittäytymisen 1990-luvulta alkaen.

__ _
Entä nyt Ruotsi?

Saavatko ruotsalaiset oman kansanäänestyksen Natosta - entä asenteet ydinaseisiin?



***


__ __ _ _ __ __ 
US-presidentti Ronald Reagan sai luhistettua Neuvostoliiton -

.. nythän on lopulta tavoitteena Venäjänkin pilkkominen |11, sillä se koetaan liian suureksi liian vähille ja näin läntinen kulutuskoneisto himoitsee Venäjän - maailman suurimman raaka-ainelähteen varantoja kasvattamaan omaa kasvuhokemallista talouttaan -

.. lisätäkseen voittoja, maallista hyvin- ja ylen vointia kuin oppia koko muulle enemmistöiselle maailmalle lännen autuuden pakottamat ideaalit sananvapautena |12, yksilönoikeuksina - ihmisoikeuksina kuin demokratiana |13, joka saattaa olla juuri 'vapauden mekassa' - USA' ssa jo kriisivaiheessaan.

|11 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2016/04/venajakin-pahan-valtakunta-on-liian.html -
|12 ~ https://www.tiede.fi/keskustelu/78114/totuuksien-taistelua-perinnemedia-haluaa-pitaa-sen-omana-yksinoikeutenaan -
|12 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2015/01/lyoko-sanahelinallinen-sananvapaus.html -



__ __  __ __ __ __ _ 
Tuo amerikkalainen demokratian kriisi saattaa repiä valtiota kahteen suuntaan - trumppismiin |14 ja johonkin muuhun, jota toimintakyvyltään aivan liian hitaana demokratiana voidaan tunnistaa -

.. demokratia ei ehdi enää korjata kulutus- ja kasvuhokeman aiheuttamia ympäristötuhoja |15

|14 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2016/07/trumppismi-jyraa-vaihe-one-maalissa.html -
|15 ~ https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b4ff4caa-77cc-496c-ac5a-82e4e79a9289 -, IL-otsikoituna näin:

"Jättiselvitys: nämä maat ovat suurimmassa vastuussa ilmastonmuutoksesta", 

 - toimittajana Magnus Brunnsberg.



__ __

Natoon liittymisemme eräs skenaario - lopullinen ydinasesota, kun 'kukaan ei mistään ymmärtänyt' syyn ja seurauksen lakeja, ja kun samaan hengenvetoon sisältyi vielä näyttämisen, voimaantumisen ja hätiköidyn toiminnallisuuden käynnistyminen - olihan kyse lopulta reviireistä, maaperävarannoista kuin maailmanjärjestyksestä, jossa itselleen 1900-luvulla hamuamaansa valtahegemoniaa yritti vähemmistöinen länsi ylläpitää, jottei itäinen aalto moniarvoisuustavoittein olisi saanut jalansijaa enemmistöiseen osaan ihmiskuntaa --- 




Strategisen ydinpommin (vetypommi?) räjähdyshavaintokuva. Kahdella ydinasesuurvallalla on riittävästi tuomiopäivän atomiaseita, jotta niillä varmistetaan lopullinen tuho. Ehkä evoluutio jää tuon jälkeen "miettimään" mikä meni tuotekehityksessä pieleen, pohdiskellen hetken .. , laittaa ihmisen geenikartan varastoonsa ja jatkaa vuosisatamiljoonaista työtään lajikehityksen lopulliseksi harmonisoimiseksi - sopeumajatkumoaan virittäen. Ehkä tuo kilpailuhenkisyys jättää aatoksia meitä niin rakastaneelle evoluutiolle?


****


..




keskiviikkona, elokuuta 17, 2022

Helsingin Sanomat voimistaa manipulaatiotaan propagandaksi?

 | 2322  |  357905  | U2 | e |

.


Kuva: ~ https://www.vastarinta.com/tutkija-helsingin-sanomat-toiminut-cian-propagandatoimistona/

-linkin alta tulevaa juttua en arvioi, eikä se kuulu oleellisemmin tähän avaukseen - kuva on merkityksellinen.


***


..

Helsingin Sanomat harjoittaa lukevien kansalaistemme harhauttamista?

[U] Suomalainen media on lietsonut sotapelkoa meihin propagoivalla manipulaatiolla ---
Helsingin Sanomat on nyt ajassaan merkittävä manipulaattori


[Tämän vastinkirjoituksen tuotti lukukokemus, jossa HS-vastaava päätoimittaja Kaius Niemi tilitti sodan pelon olevan turhaa - tarkoittaen varmaankin Naton ja Yhdysvaltain suojelua - isällisesti asein pullistellen, joista uutisoidaan miltei pieni kastehelmi etumuksissa -

..
tämä VPT Kaius Niemen juttu löytyy täältä ~ https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008988824.html -, HS-otsikkoingressiltään näin:

"Tutkimuksen mukaan lähes puolet suomalaisista pelkää nyt sotaa tai sodan uhkaa. Vaikka ympäröivä tilanne tuntuisi ahdistavalta, turvallisuustilanne Suomessa on itse asiassa paranemassa, asiantuntijat vakuuttavat.".

--
Tämä kansakuntamme mielipiteiden, ajatusmaailmojen kuin pelkojenkin ruokkiminen ja lannoitus alkoi suomalaisesta mediapoolista - yhdessä Helsingin Sanomien ja valtiollisen verovaroin ylläpidetyn Yleisradion (Yle) kanssa jo ennen Ukrainan sotaa.

Venäjän hyökättyä Ukrainaan 02/2022, siitä saatiin HS-medialle herkullinen kohde tämän systemaattiseen sodan pelon luontiin ja Venäjän uhan ruokintaan.



Pelkojen ja uhkien HS- ja Yle-lannoitus on uponnut suotuisaan kansalaismaaperään -


.. ilman kansanäänestystä, jota ei suotu ja hyväksytty suomalaisille |1.
"Kansalaissiunaus valitulle natopolulle saatiin lopulta epäuskottavilla internet-paneelimielipidetiedusteluilla" -täysin päinvastaisena selvitystuloksena kansalaistemme nato-kannoista, verrattuna viimeiseen aitoon ja rehtiin tutkimukseen MTS 11/2021 |2.



Niin harvat ratkaisivat niin monien kohtalon!

HS-manipulaatiotyöntö Natoon yhdessä lietsotun Venäjän pelon kanssa sai näin vauhtia muutaman tuhannen panelistin voimin ratkaisemaan meille todellinen sodan uhka - tosin hyväuskoinen ja takkinsa reippaasti kääntänyt TP Sauli Niinistö lupasi aiemmin kansanäänestystä Natosta |3, mutta sen mielipidetiedonanto eliminoitiin kansaltamme.



--
Sodan uhkaa, mutta mistä katsottuna!
[kuva 1 mediasta -by IJL]


Sodan uhka Venäjää kohtaan ei kumpua meistä suomalaisista - vaan medialuodusta uskostamme USA' han, tuohon toiseen ydinasesuurvaltaan, joka jo Nato-Isäntämaa pöytäkirjan myötä |4 on tullut rynnäkköjoukkoineen ja aseineen meille harjoittelemaan ja "varoittamaan itää - Venäjää" eskaloitumasta Suomen suuntaan -näin vakuutellaan.



Venäjä, Moskova ja Kreml on yksiselitteisesti kertonut Suomen omasta oikeudesta päättää missä "hiekkalaatikossa istuu",

.. "hiekkalaatikko" ei itsessään muodosta sodan uhkaa, mutta se muodostaa, missä laatikossa amerikkalaiset sotajoukot varikoineen, aseineen ja jopa ydinaseineen leikkivät sotaneppistä - harjoitellen uhkaa, hyökkäyksiä ja rynnäköintejä. Suomen Lappi on USAF- / natorynnäköinneille oiva paikka - matkaa Venäjän Kuolan ydinsukellusveneiden tukikohtiin on lentoteitse erinomaisilta Lapin kentiltämme vain 13 minuuttia!

Kuolassa sijaitsevat Venäjän ydinsodan pelote- ja uhkajärjestelmät (Borei - Bulava
|5), ja nämä kiinnostavat amerikkalaista sotakoneistoa, sillä ne muodostavat itse USA' lle kansallisen uhan joutua suurydinsodan uhriksi -

.. siksikin USA on rehdisti suomalaisessa mediassa jo ilmoittanut tarvitsevansa kriisissä Suomen aluetta
[kuva 2] ja näin se Natoon Suomen mahdollisesti liityttämällä saadaan - kuten meille de facto velvoite operoida Viron puolesta heidän ilmataistelukykynsä |6 - eikä varmaan Ruotsia vastaan! ---

.

[kuva 2]




--
Sodan uhka USA' n myötä ja mukana ollen on ilmeinen!

Tulee mieleen vuosi 1941, jolloin olimme revanssihenkisiä
|7 Talvisodan "häviöllemme" ja maa-alueluovutuksille - Karjalan laulumaat piti saada takaisin, ja se silloisessa korskahtelevassa hengessä |8 onnistuisi Saksan kolmannen valtakunnan kanssa - yhdessä. Revanssiprojekti käynnistyi kesällä 1941, jolloin Suomi yhdessä Saksan sotakoneiden - Wehrmacht' in ja Waffen-SS' n kanssa hyökkäsi Neuvostoliittoon -

.. tuota hyökkäysaikaa kutsutaan Jatkosodaksi ja se päättyi tunnetuin seurauksin 1944 - jolloin syksystä lähtien meidän oli sitten "taisteltava" de facto aseveljeämme - Saksaa vastaan.

II Maailmansota Euroopan osalta päättyi Berliiniin, jonne Neuvostoliiton Puna-armeija voittajana marssi toukokuussa 1945.


US ja Nato eivät ole meidän aseveljiä.



--
Suomen kansa herää!

Ukraina ei ole syyn ja seurauksen laki meille suomalaisille!


Emme ole slaaveja, meillä ei ole kyrillisiä kirjaimia, emme ole suurelta osin ortodokseja, meillä ei ole venäläisyyttä kuin nimeksi Ukrainaan nähden -


.. olimme autonomian aikana kiinni Venäjän tsaareissa reilu 100 vuotta, kun Ukraina oli osa Neuvostoliittoa, osa Venäjää - jopa Kiev Rus' in aikakautta |9 - me emme olleet sitä koskaan.

.



Emme ole ukrainalaisia, emmekä ruotsalaisia, ja venäläisiksi emme tule - olkaamme siis sotilaspoliittista puolueettomuutta vaalivia suomalaisia.


--


>


..
Vinkki: tohtorit Mika Aaltola ja Heikki Patomäki -kuinka eri näkökulmista voidaankaan luoda näkemyksiä!

..
76629

..


|  345  SUOMI24  1121  |  119  TIEDE  1005  |  VU  |  FB  |  Vapaa sana  |  FB BLOG  |  Twitter  |



.

2


HS lopettakoon kansaamme hämäävän raskassotuisen ja hiljalleen koko kansalle paljastuvan mediamanipulaation -

.. Venäjä ei ole uhka, Ukrainan sota ei ole meille sekään uhka - meidän ja Venäjän raja on Moskovan näkökulmasta se rauhanomaisin raja - emmehän ole edes Naton jäsen -ainakaan vielä.

--
Kun suomalaiset huomaavat lopulta yksipuolisen uutisvirran -

..toimittajatahdottomuutena aitoa ja ammattitaitoista journalismia vastaan, on kansakuntakäänne saatavilla jo seuraavista eduskuntavaaleista - keväällä 2023.



--
Olemme idän ja lännen vedenjakajalla ja meillä on paljon taloudellista etuutta hyvistä suhteista myös itään -

.. ei pelkästään länteen. Vastakkainasettelu |10 on meiltä päätyttävä, emme halua olla suursodalle raja- kuin taistelualuetta |11, emme halua kohdistuksia ydinaseista, emme ydinsotaa |12 ..

- me haluamme pitää suhteita kaikkiin ilmansuuntiin, koska olemme hyvin erikoisessa geopoliittisessa maantieteessä itäisten ja läntisten maailmankuvien ja arvomaailmojen välissä. Olemme läntisiä, sen muutamia hyviä arvoja vaaliva itää tunnustava kansakunta, joka ymmärtää rajalla olon.

Olemme parhaimmillamme "hyvien palveluksien" antajina |13, muun muassa neuvottelupöytinä, joissa pelaa puolueettomalta isännältä huomaavainen diplomatia, sekaantumattomuus muiden sisäisiin asioihin kuin hienotunteisuus ymmärtää, ettei maailmassamme ole vain yhtä ainoaa ehdottomuutta, varsinkaan sen vähemmistöisenä päälle käyntinä!



--
HS edustaa nyt näin pääkirjoitustoimistonkin kautta vain yhtä ehdottomuutta - näköalattomuutta nähdä enemmän, joka maistuu sanoina kauniilta, mutta tekoina ollen aivan muuta -

.. vai mitä mieltä olette USA' n - Naton ainaissotilasjohtajan useista hyökkäyssodista viimeisten 20 vuoden aikana Afganistaniin, Irakiin, Somaliaan, Jemeniin, Libyaan, Maliin, Syyriaan - emmekä voi unohtaa US/Nato pommituksia Euroopan Serbiaan ..



Vakava ja haastava kysymys kuuluukin: "Miten Venäjä on meitä aikuisten oikeasti uhannut noina 20 vuotena, joina US kävi omia hyökkäyssotilaan kaukana sen omilta rajoilta - aiheuttaen kaikkinensa suoraan ja epäsuorasti yli 100 000 siviilin kuoleman?"

-vastaako HS vastaava päätoimittaja Kaius Niemi? Kansa odottaa vastausta -rehdisti ilman manipulaatiotulvaa, tutkivan journalismin tavoin --- paluuna tiedonvälityksen aidoille kaikin puolin totuuteen pyrkiville lehtereille.

...
e




sunnuntaina, tammikuuta 20, 2019

Luoko Helsingin Sanomat tietoisesti Venäjän uhkaa ja miksi?


Naton taisteleva merijälkaväki amerikkalaissotilaina suorittaa maihinnousua



Tunnetusti HS on voimakas Naton sotakoneen kannattaja ja varmaankin näkisi mielellään Suomen kansan asettuvan ajatuksen taakse liittyä lännen sotakoneeseen – Natoon. Nyt hampaisiin joutui Venäjän Zapad harjoitus 2017 |0

Jo aikanaan edesmennyt muutoin erinomainen kolumnisti Olli Kivinen kertoi tehneensä paljon työtä käännyttäessään silloista HS vastaavaa päätoimittajaa Janne Virkkusta Naton taakse – näin on varmaan käynytkin, sillä HS natottaa väkevästi kansakuntaamme.


Toivoisi Hesarin joskus katselevan mielipidetiedusteluja [Kuva 2.] kansakunnaltamme – Natoon emme mene, emme halua ja vieläpä kertoen jykevällä suurenemmistön voimalla. Jälleen nyt – juuri sopivasti ennen vaaleja – luodaan kysymysmerkein Venäjän uhkaa, jota on toki harjoitettu aiemminkin – muun muassa Yle vuonna 2007 |1 ---


Ennen arviota HS-Zapad 2017 pohdiskelusta, toimittajana nn – katsomme kansalaiskirjoitusta Naton suursotaharjoituksesta Trident Juncture – otsikolla:

A
Trident Juncture ”Olemmeko matkalla ”jatkosotaan”? -otsikoituna

Ote: ” … Nyt Nato/US-sotajoukot ärjyvät Trident Juncture taisteluharjoituksissa muun muassa Suomen Lapissa [03 aivan Venäjän strategisten ydinsukellusveneiden päätukikohtien vierellä – ikään kuin harjoitellen hyökkäystä Kuolaan, sillä sieltä operoivat Borei-luokan veneet Bulava monikärkiohjuksineen ne ovat yhdessä pelottava ja tuntematon tekijä sille toiselle ydinasesuurvallalle – Yhdysvalloille.
[03 ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005878523.html – HS-otsikolla: ”Venäjä arvostelee sotaharjoitusta, jossa Suomikin on mukana – Puolustusministeri Šoigu: ”Suuria sotilasharjoituksia on alettu järjestää lähempänä ja lähempänä Venäjän rajaa” -toimittaja Jussi Niemeläinen.

B
Ja sitten kansalaiskirjoitus valmisteilla olevasta toisesta suursotaharjoituksesta – maamme kamaralla, vieläpä US-johteisena:

Vaaralliset poliitikot ajavat kansaamme nykyajan ”jatkosotaan” -otsikoituna


Ote: ” … Uutinen Kalevasta kertoi Suomeen saapuvan amerikkalaisjohteinen taistelusotaharjoitus – tänne idän ja lännen vedenjakajalle, jossa me kansalaisina elämme toiseksi pisintä rauhanaikaa itäisen naapurin – Venäjän vieressä, joka on se toinen maailman ydinasesuurvalta.

Eikä tässä vielä kaikki – sotilaspolitiikkaa ja suursotasuhteita ymmärtävät tietävät vieressämme olevan Venäjän vastineet suursodan uhan välttämisrakenteina – Kuolan niemimaalla … poronkuseman päässä rajaltamme … strategiset ydinsukellusveneiden tukikohdat, joita Venäjä varmasti puolustaa kaikin keinoin, toistan kaikin keinoin [Kuva 1.].

Nyt USA jatkaa linjaansa ja uutisen myötä tulee johtamaan lähinnä Nato-valtioiden taistelu- ja hyökkäysvoimia maahamme, jossa kansakuntamme vastustaa suurena enemmistönä Natoa [Kuva 2.] – lännen sotakonetta … ” [T]


...

HS: Valmisteliko Venäjä hyökkäystä länteen Zapad-sotaharjoituksessa?

Ilkka Luoma kommentti 18.1.2019 – 6:24:

Kun lukee tarkasti huomaa juuri yhden merkittävän asian - Venäjän uhan luonnin (tässä käsittelemällä vihjaavalla tavalla Zapad 2017 sotaharjoitusta |*, sen ylläpidon ja jopa uhalla leikittelevän liioittelun. Aiemminkin on huomattu miten media nostaa Venäjän uhan esille ennen eduskuntavaaleja.

Tavoitteena uhan luonnissa lienee kohentaa kansakuntamme uskoa ja toivetta Natoon ja siihen liittymiseen. Jatkuvasti vuodesta toiseen suomalaiset ovat päättäväisesti mielipidetutkimuksissa Natoon liittymistä vastaan - vieläpä suurella enemmistöllä. Kansalaisemme ymmärtävät syvällisesti olotilamme täällä idän ja lännen vedenjakajalla.

Puhutaan, että media harrastaa tämän tyyppisissä teksteissä niin sanottua West trolling manipulation -ilmiötä. Olisi joskus hyödyllistä, jos media käsittelisi samalla intensiteetillä myös Nato-US taistelu- ja sotaharjoituksia, joilla on ollut esimerkiksi meidän pohjoisosissa (Trident Juncture 2018
|**) selvä suunta - Kuolan niemimaa Venäjällä, jossa sijaitsevat muun muassa Venäjän strategisten Borei-ydinsukellusveneiden tukikohdat [Kuva 2.]

Suomi näyttää olevan saamassa suuren amerikkalaisjohteisen taisteluharjoituksen maaperälleen tänä vuonna? Mikä on presidentti
Sauli Niinistön suhde tähän sotaharjoitussuunnitelmaan?

Miksi ja keiden ajamana otamme suuren riskin tuomalla suursotaharjoituksen johtajaksi sen toisen ydinasesuurvallan, US' n - sen toisen ydinasesuurvallan - Venäjän viereen, joka ei sotaisana operaationa sovi presidentti Niinistön ajamaan neuvottelupöytien kattamisen rooliin
|2 - esimerkiksi ydinasesuurvaltojen (mahdollisten) ristiriitojen ratkaisualustoiksi.[24]

Nyt Venäjän uhan lietsojat neuvotteluratkaisualustojen sijasta ajavat meitä mahdollisiksi taistelualustoiksi
|3 itään - erityisesti pohjoisessa, josta tulee mieleen sotahistoriamme synkkä vuosi 1941, jolloin luovutimme koko Pohjois-Suomen Saksan kolmannen valtakunnan sotakoneen haltuun - operaatio Barbarossalle, johon osallistuimme kesähyökkäyksenä, joka tunnetaan Jatkosotana.

Kiintoisaa HS-laatumedian julkaisupolitiikkaa – katso linkki ~ https://jontikka.blogspot.com/2019/01/hs-zapad-2017-vaantoa-ja.html - Linkin alta kirjoitus, kuinka HS julkistaa, ja sitten huomatessaan kiusallisuutta – poistaa.

Entä nyt, kun presidentti Sauli Niinistö haluaa tunnustaa olevansa suomalainen?

Ote: ” … Olen suomalainen -presidentti Sauli Niinistö

Niinistö totesi vakaasti kysymykseen Natoon liittymisestä olevansa suomalainen [2 ja samaan hengenvetoon jatkoi, etteivät suomalaiset innostu Natosta - ”olen siis suomalainen”. Nyt kansakuntamme jyrähti voimallisesti ja antoi arvostetulle presidentillemme selvän ja ystävällisen ohjeen – ei kannata suositella Natoa, emme hyväksy sitä edes silloin. Aihe lienee loppuun käsitelty.



EKSTRA
” … Syy on selvä – Venäjä, Venäjä ja vielä kerran ”jyrimäisesti” Venäjä – siis tuo kuuluisa nuolaisuhuuto Kanadasta – Jyri Häkämiehen suusta – taisi olla puolustusministeri tuolloin, nyt EK' n etelärantanorsunluutornijohtaja -pienellä ilkikurisella huumorilla ilmaistuna – sanoituivathan nuo irti kolmikannastakin – keskusliittona ---

Venäjä, Venäjä ja Venäjä – kolme kertaa kuten meillekin: Itsenäisyytemme ensimmäiset tunnustajat, Talvisodan hyökkääjät ja Jatkosodan Operaatio Barbarossan alle jääneinä – meille tutummin Jatkosotana, jossa lähdimme tavoittelemaan Suur-Suomea … ”

...
Viitteet:




Ilkka Luoma
Kansalaiskirjoittaja Helsingistä

VU 24 T BL BL BL FB FB FB BLOG 190573

DOC valmistellaan_venajan_uhkaa_18012019.doc – OpenOffice Writer
PVM 18012019

770_7774 – 11:06_13:58 - VU07