Näytetään tekstit, joissa on tunniste teko- ja tukiälylennokit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste teko- ja tukiälylennokit. Näytä kaikki tekstit

perjantaina, kesäkuuta 16, 2023

F-35 kallis ja jo kohta vanhentunut taistelujärjestelmä

 F|2577|412066-|35


Kuva: ~ https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/aa4c1a07-2715-4fbf-a446-1a6bef55892b

"

Suomenkin valitsemat F-35-hävittäjät haukutaan lyttyyn Australiassa

F-35-häivehävittäjän huippunopeutta, toimintasädettä ja huoltovarmuutta moititaan. Hintakaan ei miellytä.


***



- onko se Suomen Ilmavoimille asentuva "kauko-ohjattu aikapommi"!?

[20U00] -- Hurja väite, mutta sille on vahva perusteensa. Nyt Suomeen, ilman kansalta kysymättä Natoon liittyneeseen valtioon tuodaan asejärjestelmä, joka on ensinnäkin vanhentuva seuraavien 5-10 vuoden kuluessa:

Droonien maailma on suurimman tuotekehityksen alla!

F-35 rasite on sen lentäjä, ja tämän tarvitsemat järjestelmät, jotka lisäävät koneen painoa, kokoa ja vähentävät sen liikehtimiskykyä kuin systemaattisen tehokasta taisteluohjausjärjestelmää - onkin oletettavissa, että F-35 sotakoneesta tulee myöhemmin myös lentäjätön versio (?) -



F-35 on myös hyökkäävä taistelukone -

.. kauas oman maan rajojen ulkopuolelle - se on vaarallinen ja huomiota herättävä ominaisuus minkä tahansa vierusvaltion omille suunnitelmille torjua uhkia. Tosin tätä suomalaisten hyökkäävyyttä testattiin harjoituksissa jo poistuvien Hornet-hävittäjäpommittajien kanssa - risteilyohjuksilla, joiden kantama on useita satoja kilometrejä.

Osa F-35' iin tilatuista asejärjestelmistä ovat hyökkäyksellisiä ja meille Natoon liittymisvastaisille kansalaisille on mediapoolimme näkökulmista tuputettu manipulatiivisesti vihollisuusmahdollisuutta idän eli Venäjän kanssa.


Tietoisluotua uhkaa kuin pelottavuutta juuri idästä,

.. Venäjän taholta -1300 kilometrillä yhteistä maarajaa kuin vieressä oloa Venäjän viimeisen suurydinsodan uhka- ja estojärjestelmien kanssa [
https://ilkkaluoma.blogspot.com/2019/11/venajan-ydinaseiden-voima-kumpuaa-veden.html - ].

Kuolan niemimaa on tuossa lyhyen hyökkäysrynnäkkömatkan päässä Kuusamon ja Lapin lentokentiltä ja tämä ei ole jäänyt huomaamatta US/Naton taistelujoukoilta, siksi tiivistä tuo sotaharjoittelu on Lapissamme! Edellisen kerran Lappimme oli Saksan kolmannen valtakunnan sotakoneiden Wehrmacht' in ja Waffen-SS' n alaisuudessa - kansaltamme kysymättä ja luovutettuna tietoisesti!

--
Miten F-35 hyökkäävyyselementin kuin Nato/US' n yhtenäisjärjestelmätoimivuuden arvellaan luovan ja tuovan uutta uhkaa Venäjältä, tämän varautuessa torjumaan näiden hyökkäysaseiden (risteilyohjuksien - ilmasta maahan |e, kauas Venäjän puolelle ulottuen) aiheuttamaa uhkaa itse Venäjälle.


Toisaalta sanotaan, että hyökkäys on paras puolustus!

Suomen armeija ilmavoimineen on tietty nimitykseltään puolustusvoimat, kuten kaikki maailman armeijat. Yhdysvallatkin hyökkäsi Afganistaniin ja Irakiin puolustaessaan läntisiä maailmallisvähemmistöisiä elämänarvoja 'pahan voimia' vastaan, eikö?

Venäjähän on muinaisen reaganismin [ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2017/01/u-harjoittelimme-puolustamaan-viroa.html - ] reviireistä se pahan valtakunta, jolta myös "veljeskansaamme" Viroa on suojeltava!

--
Olemme siis valitsemisen tiellä meneillään olevassa idän ja lännen vastakkain asettelun tiellä
[ https://keskustelu.suomi24.fi/t/17092596/usa-menettaa-maailman-johtajuutensa---vastakkainasettelu-idan-ja-lannen-valilla-kiihtyy! - ]

- kuten yllättävässä arviossa Risto E. J. Penttiläkin totesi [ https://yle.fi/uutiset/3-12223622 - ], että meidän on tehtävä jopa muutamien kuukausien aikana päätös Natoon liittymisestä |1 - näinkö Suomen natovastaista kansaa (MTS 11/2021) viedään sodan uhan alttarille kuin pässiä narun perässä kulman taakse ..

.. olisiko tässä kohdin pysähdyttävä pohtimaan ajanjaksoa 1941-44, jolloin osallistuimme Saksan kolmannen valtakunnan Operaatio Barbarossaan |2 - tunnetuin seurauksin, jolloin menetimme toisen kätemme ja yhteyden Jäämerelle.

Ja nyt olemme Natossa -edelleenkin kansaltamme kysymättä!
https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/05/miksi-suomalaisilta-estettiin-nato.html -

PS -- Sveitsi järjesti kansanäänestyksen jopa hävittäjistä!

https://yle.fi/a/3-12043017/64-3-100395 - 


.
|1 Suomalaiset saavat uuden mahdollisuuden päättää tavoistamme Natossa keväällä 2024, silloin ovat presidentinvaalit!* Nythän valtiojohto esti meiltä suoran vaikuttamisen Naton-päätökseen estämällä suoran kansanäänestyksen Natoon liittymisestä - miksi?

|*https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009650571.html -
"Paavo Väyrynen pyrkii presidentiksi valitsija­yhdistyksen kautta"

|2 ~ https://historianet.fi/sota/toinen-maailmansota/operaatio-barbarossa-yllatti-stalinin - Suomi mukana hyökkäyksessä!


__
Herää todellakin kysymys, miten Venäjä maailman toisena ydinasesuurvaltana tulee toimimaan, kun se varautuu näiden yllättävän nopeasti vanhentuvien F-35 sotakoneiden uuteen mahdollisuuteen olla luomassa uhkaa Venäjän puolustautumisen järjestelmille?



__
EKSTRA -- Lopulta on myös pohdittava miten menestyy alun perin presidenttimme Sauli Niinistön aiempi halu luoda "Helsingin henkeä" kuin saada ainakin kolme suurta Suomeen** ..
-näin vielä joitain vuosia sitten; nythän suhteet itään, Venäjälle ja kohta ehkä Kiinaankin ovat tuhotut nykyisen valtiojohtomme toimesta.



Onkin jo aika vaihtaa presidenttiämme kehityskelpoisempaan ja perua F-35 kauppa -molemmat kansakuntamme edun nimissä!

Onhan edelleen maailmallinen rauha tai - sota näiden kolmen presidentin** käsissä: 

Kiinan Xi Jinping, Venäjän Vladimir Putin ja Yhdysvaltain Joe Biden -ehkä ensi vuonna Donald Trump!?

__


117356



|  152  SUOMI24   P  501  |  3  SUOMI24  101  |  VU  |  FB  |  Vapaa sana  |  FB BLOG  |  Twitter  |



__


ILU-MEDIA

IJL-Productions



Kansalaiskirjoittaja

Ilkka Luoma

YMPÄRISTÖTEOLLISUUS

https://www.ymparistoteollisuus.com

Total Visits: 695255 Total Visitors: 109797  200623 

Total Visits: 651805 Total Visitors: 104446  160523 


https://www.jontikka.blogspot.com

IJL-kommentteja HS-artikkeleihin




__
e



sunnuntaina, tammikuuta 22, 2023

Tulevaisuuden sodat siirtyvät avaruuteen

 iiz|2449|385879|ezx


***


YLE: "Yhdisvaltain presidentti Ronald Reagan käynnisti 1980-luvulla Tähtien sodaksi nimetyn Strategic Defence Initiative -ohjelman, jonka tarkoituksena oli mm. tehdä satelliitteihin sijoitettavia lasertykkejä. Näitä ei lopulta tehty, mutta ajatus elää. Yhdysvaltain ilmavoimien konseptikuva aiheesta on vuodelta 1984. 

Kuva linkin alta: Yhdysvaltain ilmavoimat"

https://yle.fi/a/3-12353744 - 



Mediapooli vie manipuloiden Suomea Natoon - tulevaisuuden sotaan?

- tuo otsikon tie on Suomelle uhka; suuri jopa sotaan ajava uhka!

Uhka tiedetään, se olisi Naton myötä saattamassa Suomen Naton ydinasetodellisuuden myötä sen toisen ydinasesuurvallan Venäjän ydinasemahdollisuusvierusvaltioksi .. (huh - huh -- tulipa yhdyssanahirviö!)

Suomea ei saateta ratifioida Natoon, sillä Turkki ja Unkari odottavat Suomen valtiojohdon järjestävän Natosta kansanäänestyksen kansalaisilleen, jotta aikuisten oikeasti tiedetään kansakuntamme todellinen tahto Natosta.



Unkari ja Turkki eivät myöskään halua tulla sotimaan Suomeen -

- Venäjää vastaan tilanteessa, jossa Nato Yhdysvaltojen johdolla hamuaa lisää elin- ja vaikutustilaa (Lebensraum auf Deutch) idästä - Venäjältä, sen valtavien maarikkauksien ja ravintopotentiaalin vuoksi |1 - unohtamatta ehkä eräitä maailman suurimpia hiilinieluvarastoja ---

|1 ~ https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vieraskolumni-venajastako-maailman-ruoka-aitta/4a4029a7-096d-3193-807c-2e129878a44a -




MUTTA!

Entä tulevaisuuden sodat, joita varmasti tulee, kuten on aina tullut, nytkin käydään ja huomenna jatketaan - tuleeko yllättäen pelastus avaruudesta!

- robotiikka, teko- ja keinoäly ja automaatio yhdistettynä kone- ja ohjelmateknisesti autonomiaan* toimia ilman ihmisohjausta - (avaruudellisten) lennokkien keskenään operoiden, sotien ja löytäen tuhottavia ja tapettavia tarkkuuskohteita!

Entä parviälyisten autonomia-lennokkien "ihmismielinen päättelykyky?" (!)



[20U05] - Käydäänkö sodat tulevaisuudessa robottien kesken?

Uutisointi toi jo vuosia sitten esille Etelä-Korean suunnittelevan taistelurobotteja tulevaisuuden armeijoiksi.

USA lensi jo Serbia-Kosovo-Bosnian sodassa "ilotikku" ohjattuina kauko-ohjauslentokoneita suorittamaan elävien ihmisten ja varustusten vakoiluoperaatioita - ehkä myös pommitusoperaatioita?

[20U13] - Sotaa käydään myös virusrintamalla, jossa yhteiskunta säätää kovenevia lakeja virustehtailijoiden pään menoksi. Sotako on siirtymässä tieteisfantasioiden tasolle ihmisten katsomoista ja sohvilta seuratessa kuinka juuri meidän robotit ja virukset pärjäävät.



Ihminen on kisailija ja haluaa olla voittaja

Ihminen on fanaattisuudessaan, jopa jalkapallossa - hävitessään, valmis julistamaan sodan (Case: Honduras-Nicaragua).

Ihminen on tottunut käymään eloonjäämiskamppailua läpi historiansa. Nykyisessä demokratiassa elojäämiskamppailu on turvayhteiskunta sekä sen vahva tunnetilojakin nostattava armeija. Viime vuosisadan sodat olivat maailmanhistorian pahimmat ja uhreja syntyi ennätysmäärät.

Mikäli ihminen nokkeluudessaan siirtää sodat peliohjaimiin ja kuvaruutuihin sohvalta seurattaviksi - on uhriluku lähinnä henkinen ja noloutta aikaansaava.

Jatkojalostettuna ei sitten tarvita enää robottejakaan, vaan koko sotatouhuilu siirretään virtuaaliseksi. Ennen yksilöhenkistä loppuamme "uppoamme" sinne itsekin, kuten Matrix operoi elokuvassaan |*.

|*https://fi.wikipedia.org/wiki/Matrix_(elokuva) -


EKSTRA

~ https://en.wikipedia.org/wiki/Space_warfare

Avaruussodat



Ihmiskunta on sotinut fyysisesti aina, ja aina sodan päätyttyä on toiveikkaasti sanottu:

"Ei enää ikinä"

Onko muistissamme vikaa vai onko meihin ohjelmoitu itsetuhovietti kiihdyttämään evoluutiota - herää myös kysymys ohjautuuko sotaisuutemme kehostamme, joka käy liki jatkuvasti omaa sisäistä elokamppailun sotaa Elämästä ja elämästä --- valkosolut - makrofagit [ https://fi.wikipedia.org/wiki/Makrofagi - ] ..

Aggressiovirtaukset nousevat aina puolustukseksi, usein uhona - selittelemme syiksi kehossamme olevia nestevirtauksia, erilaisine hormonein.



Hyökkäys on vain yksi puolustuksen ennakoiva muoto

Jokainen on rauhanhaluinen, mutta riittävästi ärsytettynä päälle käyvä, kuitenkin puolustaen omaa kantaansa ja syyttäen toisen olevan aiheuttaja. Missä se todellinen aloitusliipaisu sitten onkaan?

Onko sota äärimmäisenä konfliktina aina onnettomien yhteensattumien summa, jossa päällimmäisenä olikin oma pelko joutua uhriksi ja hyökkäyksen kohteeksi?

--
Robotit ovatkin hyvä menetelmä harjoitella näitä onnettomia yhteensattumia,

.. mutta voidaanko robottikahinoiden päätteeksi kuitenkin todeta:

" .. ei enää ikinä .. " -alkaakseen uudelleen ..

Tuskin näin käy, koska fyysisesti meidän joko syystä tai syyttä aiheutunut adrenaliinilasti ei päässyt purkautumaan. Kiukku on purettava, ja siihen ei ehkä sittenkään riitä robottitappelut etäohjattuna.

Onko meidät tuomittu ikuiseen ottelijan rooliin saamaan voitto tai tappio - ryhmänä tai yksilönä? Käännätkö poskesi, kun siihen kopsahtaa nyrkki?

"Sota on aina laumakohtaista psykoosia, niin joukko- kuin sotapsykoosina"




EKSTRA II

Miljardeja vanhanaikaisiin asejärjestelmiin: F-35!

https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/01/f-35-vaara-investointi-vaaraan-aikaan.html - 




102345



SUOMI24  P  |  24  SUOMI24  A  293  |  VU  |  FB  |  Vapaa sana  |  FB BLOG  |  Twitter  | 




  Kirjoittaja Ilkka Luoma
















ILU-MEDIA

IJL-Productions



torstaina, huhtikuuta 11, 2019

Parviälyiset robodronet valtaavat ilmatilan


J-20 from China


...
Maailman suurin tietoliikenneverkkojärjestelmien rakentaja kiinalainen Huawei suunnittelee 3000 mikrosatelliitin lähettämisen avaruuteen - aluksi BRICS valtioiden ja muiden afrikkalaisten valtioiden käyttöön, joissa asukkaita lähes neljä miljardia - Huawei on yksi suurimmista päätelaitteiden (=älykännykät) valmistaja - myös. Lännestä on esitetty ainakin toistaiseksi todisteettomia väitteitä Huawein vakoilusta, laitteiden tietoturvarei' istä ja patenttien varastamisesta. Odotamme todisteita.
Ensimmäinen kaupallinen toimija tähän avaruusinternettiin olisi maailman suurin verkkokauppa Alibaba, joka suunnittelee Pohjois-Euroopan päävarastoa Venäjän Karjalaan ratayhteyksien ja Koillisväylän "jatkeeksi". Alibaba voisi rakentaa datakeskuksensa Suomeen - natottomaan valtioon, joka on arvostettu ominaisuus Kiinassa, jonka vuoksi SDP Antti Rinteen lausunto "Natoon pääsemättömyydestä" noteerattiin kiinalaisessa uutistoimistossa - Xinhua' ssa.
Kiina on harjoitellut jo omien satelliittien tuhoamista f*laser-säteellä ja on rakentanut uusimpiin satelliitteihinsa suojajärjestelmät vastaavia tuhoamissäteitä yms. vastaan. Voisi ajatella, että noilla mikrosatelliiteilla on myös jokin muu käyttö - miniatyyri mahdollistaa entistä tarkemman hyötytilan käytön pienemmässäkin tilassa.
Valistuneesti arvaten voisi ajatella mikrosatellittien olevan myös autonomisten ja parviälyisten robotiikkalennokkien yhteysliikenteiden välittäjänä. Kiina suunnittelee perinteelliseen nähden noin mittakaavassa 1:4 minilennokkeja - yllättävällä hyötykuormalla - suojatakseen maailmanlaajuisia kauppareittejään - Silkkitievuokaavioita.
Paikannus - eikä vähiten uusi maapallon laajuinen pankkisiirtojen järjestelmä ei liene kaukaa haettu - irtautumista lännen valvomasta järjestelmästä ja tarjoten omaa kaikille - erityisesti kehittyville valtioille. Tähän voisimme miettiä miksi Kiina ostaa kultaa niin paljon. No - kaikki liittyy kaikkeen, Kiinassa.

...

...
88 Helsinki