Näytetään tekstit, joissa on tunniste taktiset ydinaseet. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste taktiset ydinaseet. Näytä kaikki tekstit

perjantaina, tammikuuta 05, 2024

Ydinaseita Suomeen turvaksi miltä?

 YDIN|2762|462345|ASE



"Suomen ensimmäinen naiskomissaari Jutta Urpilainen on uudesta pestistään innostunut. Viiden vuoden toimi antaa mahdollisuuden kehittää tasavertaista kumppanuutta vauraan Euroopan unionin ja vähävaraisempien alueiden kanssa, niin Etelä-Amerikan, Tyynenmeren saarten, Grönlannin kuin Afrikan maidenkin kanssa."

Voisi päätellä että äitinä ja pienen lapsien huoltajana ymmärtää, ettei tämä alla oleva voi olla Suomen kehityssuunta!




***



"Menetimme uuden ajattelemattoman valtiojohtotulkinnan myötä idän mahdollisuudet |* ja loimme tilalle joukon tuntemattomia uhkia 


- Natona -kiihkeänä valtiojohtopelkona ja kokonaisuksia ymmärtämättöminä marionetteina! Yllättävääkö? Ei suinkaan --- sillä |S ..

__
https://suomenkuvalehti.fi/ulkomaat/tama-ei-ole-harjoitus-ydinsota-ollut-lahella-monta-kertaa-vahingossa/ -, otsikoituna näin:
"Ydinsota on ollut lähellä syttymistä monta kertaa – vahingossa. Ja ydintuhon riski kasvaa," 

-Suomen kuvalehti



***
SDP-presidenttiehdokas Jutta Urpilainen pohdiskelee ---

-valtiohenkilömäisesti - tässä ja tältä kohdin, kun kyse ydinaseista! 

Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/74-20067682 -
Yle-otsikointi: "Jutta Urpilainen Ylen Presidenttitentissä: Ei sallisi Naton ydinaseita Suomeen
SDP:n ehdokas Jutta Urpilainen oli ensimmäisenä vuorossa Ylen Presidenttitentissä. Seurasimme tenttiä tässä artikkelissa hetki hetkeltä."

-Yle-toimittajat Hanna Hanhinen, Juha Vuorelainen ja Kari Ikävalko
..



[20U22] - Ydinaseista osaa parhaiten puhua niiden ainoa käyttäjä!
- Yhdysvallat ja ainoat niiden uhreiksi joutuneet - japanilaiset siviilit

Ydinaseen käyttökynnys on korkea, ja siksi niiden ei saisi millään muotoa olla edes taktiikan ja osa-alueelliseen offensiivin käyttöuhka - vain strateginen uhkaelementti on ylläpidettävä tasapainotekijä (niin sanotut strategiset mannertenväliset ydinohjukset), ettei se suuri maailmallinen "maailmanlopun" ydinsota syttyisi |PS.



Tätä maailmanlopun uhkakuvan toteutumisestoa vartioivat tahoillaan kaksi ydinasesuurvaltaa - Venäjä ja Yhdysvallat

Kiina on nousemassa kolmanneksi ydinvoimaksi - hyvin määrätietoisesti, tavoitellen johdonmukaisesti omaa populaatiollista osuutta Pallomme käytöstä ja kohtaloista - siis suhdeluvulla 1,41/8,1 - vastaava US' n suhdeluku on 0,33/8,1 ja Venäjän 0,14/8,1!



Nyt HS' kin haluaa leikitellä ydinaseilla |2, selitellen, ettei se meitä kosketa - olemmehan allekirjoittaneet ydinsulkusopimuksen |3, mutta emme Ruotsin tavoin ICAN [ https://www.icanw.org/ - ] ydinaseiden YK-kieltosopimusta |4, jonka jo puolet Maapallon valtioista on ratifioinut!

|2 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/05/leikitellaanko-naton-kautta-jo.html -
|4 ~ https://yle.fi/uutiset/3-10692326 -, otsikoituna näin: "USA uhkaa .." - yllättäenkö:


"Puolustusyhteistyö voi vaikeutua, jos Ruotsi allekirjoittaa ydinaseet kieltävän sopimuksen"
-- Samasta syystä ei Suomikaan ole todennäköisesti ICAN YK-ydinasekieltoa allekirjoittanut, eikä enää voi allekirjoittaa, sillä se romuttaisi Nato-hakemuksen. Miten Ruotsin käy - onko se jo etumatkalla meihin?



__ __ __
Aiempaa esivalmistelua nykyisyyteen: kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo ja hänen aseenkantaja, demareiden puheenjohtaja, "sotaministeri" ja PM Sanna Marin eivät olleet poissulkemassa mitään ennakkoon rajoitteita Nato-hakemuksen osalta - jopa ydinaseita ei haluta kieltää - saa nähdä miten Ruotsi omassa hakemuksessaan asian tulee ilmaisemaan. Kerrotaan, ettei haluta kategorioida .. entä Ruotsin Nato-jäsenyys?

__ __
Kun puhumme Suomessa ydinaseista -

.. on niiden sijainti jo nyt erittäin lähellä rajojamme. Venäjän Kuolan niemimaalla sijaitsevat Venäjän Pohjoisen laivaston nuo suurydinsodan estojärjestelmät |5 - uhkakuvina, lähinnä amerikkalaisille, ettei suursotaa kannata aloittaa.

|5 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2019/11/venajan-ydinaseiden-voima-kumpuaa-veden.html - 

__ _
Nuo Kuolan tukikohtien estojärjestelmät tunnetaan strategisina ydinsukellusveneinä

- Borei-ydinkäyttöisinä sukellusveneinä, joiden kunkin jopa 16 mannertenvälistä ydinohjusta ovat tuhovoimaltaan enemmän kuin 100 kertaa Hiroshimaan amerikkalaisten pudottama atomipommi, mikä jo yksistään tappoi kaikkiaan yli 80 000 -lähinnä siviiliä!

___
Nyt, kun Nato-hakemus on selvitetty ja takit poliitikkojen osalta käännetty, presidenttiä myöten -

.. onkin aiheellista tarkoin miettiä miten Venäjä varautuu nyt uudessa mahdollisessa tilanteessa, jossa Naton ainaissotilasjohtaja US tulee Kuolan niemimaan viereen - vain Lapin lentokentiltä noin 13 minuutin lentorynnäköinnin päähän noista Borei' den tukikohdista.

Onhan USA jo suomalaisten mediatiedon pohjalta kertonut |kuva 1, että juuri kriisin aikana USA tarvitsee Suomen alueita -!


Kuva 1


Selvää tekstiä!

***

___
Mitä Yhdysvallat lopulta haluaa tällä allekirjoitetulla DCA-sopimuksella, joka avaa Suomen ovet sepposen selälleen US-sotakoneelle ja nyt oikeasti ajatellen -

.. muistetaan tähän US-hyökkäyssodat vuosina 2001-21, 20 vuoden ajan yhtämittaisesti kaukana US' n omilta rajoilta - vieraisiin maihin, jotka olivat pääsäännön mukaan kehitysmaita --

__ _
Entä nyt Suomi,

.. joka saa Venäjälle suureksi uhaksi tuon toisen ydinasesuurvallan sotakoneiston, asevarikkoineen, varustuksineen, joukkoineen ja ehkä peräti ydinaseineen. Tässä on meidän ymmärrettävä mitä merkitsevät sanat - uhkaaminen ja varautuminen. Miksi Suomen valtiojohto on istuttanut ja nyt innolla lannoittaa Venäjän uhkaa - olisiko syynä perusteluyritykset siitä, miksi meidät vietiin Natoon -kansaltamme kysymättä?


_

|S Yle-linkki: ~ Kokoomuskonkarit lavalla: Natoon voidaan mennä ilman kansanäänestystä | Yle - 


Yle-otsikoinnista vuodelta 2014! - "Kokoomuksen pitkäaikaiset kansanedustajat Ilkka Kanerva, Pertti Salolainen, Kimmo Sasi ja Ben Zyskowicz olisivat valmiita viemään Suomen Naton jäseneksi myös ilman kansanäänestystä. Eduskunnan kansalaisinfossa käydyssä keskustelussa kokoomuskonkarit antoivat täyden päätösvastuun presidentille, hallitukselle ja eduskunnalle."

-Yle-toimittajana Pekka Kinnunen


_

|*

Menetimmekö mahdollisuudet?



kaksi kuvaa - kuin yksi, kun nykyinen valtiojohto teki todellisen turvattomuusyhtälön -kansallemme ikeeksi, sanotaankin vanhan sanonnan mukaan ruumiiden pesijöiden olevan aivan eri ihmisiä kuin ne, jotka niitä tekevät!

.. ja loimme uhat -jää nähtäväksi, mutta kansa saattaa jo pelätä; rauhoitteliko Urpilainen Yle-presidenttiehdokashaastattelussa suomalaisia ilmaisemalla, ettei ydinaseita Suomeen tuoda?




__ __ __ _
EKSTRA 1
DCA
https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/12/dca-n-myota-nayttaisi-valtiojohdon.html -

"DCA' n myötä näyttäisi valtiojohdon kiihko lisääntyvän!"


_
139485


|  31  SUOMI24  135  |  VU  |  FB  |  Vapaa  |  FB BLOG  |  X  | 



__

EKSTRAKUVAT - herättäjäksi!



Kuvassa kaksi sotakonetta kohtaavat nokatusten - toinen laskeutui ja toinen nousi; kyseessä Suomen Ilmavoimien Hornet (nousuun) ja oikealla Nato-jäsenmaan sotakone - Mirage (laskeutui) - 


 .. ehkä joudumme vielä Nato-jäsenyytemme myötä hankauksiin, kun Nato vaatii jäsenyyden pohjalta Suomen sotilaita sen sotiin kauas meidän rajoiltamme - kokemustahan Natolla on jo sen sotilasoperaatioista ja Virolla myös menetyksistä, kun viron sotilaita palautettiin sinkkiarkuissa kotimaan multiin - muun muassa Afganistanista. Ehkä kuitenkin tunnetuin Nato-sotilasoperaatio oli Jugoslavian perimyssodissa |J, joissa US/ Nato-pommitukset tekivät selvää jälkeä esimerkiksi Kiinan suurlähetystöön Belgradissa ---


&


Ehkä Jutta haluaa vältellä turhat konfliktit, riidat jopa hyytävän uhrauksen, lopullisesti mahdollisessa ydinasesodassa kun ilmaisee ydinaseettomuutta -- ehkä viesti koski myös sisäpolitiikan kohteliasta kansalaisvihjailua, jossa vältyttäisiin tulevalta yleislakolta ja jotta oppisimme sopimusneuvottelemaan sillä lailla aikuisten oikeasti ja uutena suuntana, jossa enemmän saavalta otettaisiin vastuulla ja sen kannolla - vähemmän saaville? Siis turha ottelu ja väkivalta pois, tai ainakin minimiin!




 

_

2


Uhka ja varauma -kaksi aivan eri asiaa!
https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/04/uhka-ja-varauma-ovat-nato-keskustelussa.html -
"Uhka ja varauma ovat nato-keskustelussa kaksi aivan eri asiaa!"
2259|65183|342452

__ __ __
.. tässä tuo tarpeen syy on nyt sitten esitetty. Se on meille se vaarallisin Nato-uhka - todellinen uhka, jota poliitikkomme eivät todennäköisesti ole osanneet edes huomata - mediaväestä puhumattakaan. Siksi sujuvasti tämäkin HS-artikkeli:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008808060.html -,

HS-otsikoituna näin:
"Natossa Suomen on opeteltava puhumaan ydinaseista" -laukoo näkemyksiä ydinaseista!


PS1. Tällä ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2015/02/nato-isantamaa-mou-poytakirja.html -
Nato - Isäntämaa MoU pöytäkirjalla viitoitettiin jo tietä Natoon (se oli TP Sauli Niinistön hyväksymä, sillä ilman sitä Puolustusvoimamme ei olisi voinut MoU' ta allekirjoittaa!)

.. ..
Tuo Nato - Isäntämaa MoU ei kiellä ydinaseiden tuontia maahamme - Suomeen!

Ruotsi taas omassa samankaltaisen MoU' n parlamentaarisessa käsittelyssä kielsi nimenomaan ydinaseiden tuonnin Ruotsiin - meillä ei edes MoU' ta käsitelty eduskunnassa, joka kylmästi ohitettiin, kuten nyt Naton-hakemuksessa koko kansakunta, kieltämällä kansanäänestys

[ ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/05/miksi-suomalaisilta-estettiin-nato.html - ] 

Natosta, jossa oltaisiin oheiskysymyksenä juuri kysellä myös ydinaseista!

..
|PS2 - Ydinsota!https://ilkkaluoma.blogspot.com/2016/03/ydinsota.html - 



__



Osaisiko yhä fiksummaksi tuleva keinoäly antaa meille opastavat suunnat takaisin sotilaspoliittiseen puolueettomuuteen ja "hyvien neuvottelupöytien tarjoajaksi" maailman riitautuneille jopa sotiville ..?


- olisiko tekoäly paremmin oivaltamassa, mitä merkitsee olotila maantieteessämme - täällä Venäjän vieressä


 -joka tapauksessa ydinaseiden vieressä -tiedämmehän mitä tuolla Lapin vieressä Kuolan niemimaalla todellisuudessa on! |K. Onko pakko kaivaa verta nenästä - nokkapokkana, jossa maistuu jo niin sanottu 1941-uho. 

Muistammehan ajan tuolta 1941-historiasta, kun laskimme - oikeastaan pyysimme Adolf Hitlerin johtaman Saksan kolmannen valtakunnan sotakoneen Suomeen - erityisesti Suomen Lappiin täydellä sotilasvallalla alueellemme. "Ja noin päivinä tapahtui": Saksa hyökkäsi aseveljiensä kanssa Operaatio Barbarossana Josif Stalinin johtamaan Neuvostoliittoon, tunnetuin lopputulemin! Muistammeko nuo tulokset ja kymmenet tuhannet kaatuneet suomalaiset sotilaat?


_

|K ~ x - 

IJL-BLOG: "x"


__




perjantaina, joulukuuta 15, 2023

DCA' n myötä näyttäisi valtiojohdon kiihko lisääntyvän!

USA |2737|458201|DCA


 
"

DCA-sopimus: Suomi avaa Yhdysvaltojen käyttöön 15 aluetta, ydinaseista ei erityismainintaa

"
-MT-toimittajana Hermanni Härkönen

****


YLÄNURKKAhttps://yle.fi/a/74-20065138

"Kolmasosa Yhdysvaltojen käyttöön avattavista kohteista sijaitsee Lapissa, minkä uskotaan korostavan alueen strategista merkitystä ja parantavan huoltovarmuutta

-Yle-toimittajana Lauri Valta.

Laurikin muistaa meille idästä pakotetun Lapin sodan - silloisia aseveljiämme vastaan - kyseessä Saksan kolmannen valtakunnan sotakoneet - Wehrmacht ja Waffen-SS!



- katsokaahan kokoomuksen PuM Antti Häkkäsen lausuntoa |1 - siinä jylisee jo 1941-uho! |2 -vai jyriseekö?

|1 HS-otsikosta: " - Kova pidäke naapurille .. " -
HS-linkki: ~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010056901.html -
HS-ote:
" .. Puolustusministeri Antti Häkkäsen (kok) mukaan sopimus muodostaa Nato-jäsenyyden ohella niin kovan ”ennakkopidäkkeen”, että kukaan ei uskalla Suomea painostaa eikä horjuttaa. .. "
-HS-toimittajat Elina Kervinen ja Joona Aaltonen

|2 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/08/verranto-vuoteen-1941-on-huomattavasti.html -
"Verranto vuoteen 1941 on huomattavasti osuvampi --"
|2 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/02/ii-nykyajan-1941-uho.html -
"II - Nykyajan 1941-uho -"


__ __ __
 
HS-otsikko: "Suomalaiset eivät välttämättä koskaan saa tietää, mitä kaikkea DCA-sopimuksen nojalla tullaan tekemään
Yhdysvaltojen kanssa solmittu puolustusyhteistyösopimus on niin sanottu raamisopimus. Käytännön asioista tullaan sopimaan vasta myöhemmin pääasiassa virkamiestasolla."
HS-linkki ~ https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010058479.html -
HS-toimittaja Joona Aaltonen


__ __ __ __ 
HS-kuvassa PuM Häkkäsen viereltä onnesta soikeana hymyilee UM Elina Valtonen, hänkin kokoomuksen, .. ehkä 'Ben Zysse' n -leiritallista'.

Elina hakee nyt kokemusta aivan liian vaarallisesti lausutuilla linjauksilla |VL, ja näin Elinan mopedikin on karkaamassa käsistä -jo aiemminkin |3.

|VL ~ https://yle.fi/a/3-8999112 -
Yle-otsikointi: "Putin: "Nato taistelisi mielellään Venäjän kanssa viimeiseen suomalaiseen sotilaaseen"
Vladimir Putinin mukaan Suomen Nato-jäsenyys on Suomen oma asia."

|3 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/08/um-elina-valtonen-puhetta-ilman.html -
"UM Elina Valtonen - puhetta ilman valtioviisautta tosiasioita tunnustamatta?"


__ __ __ _ 
Sinällään taitavaa mediapoolin yllättävää yhteistyötä UPI-FIIA Charly Salonius-Pasternakin kera |4;

-muistattehan päivä muutama sitten, kun Charly säväytti säikäyttäen kansakuntaamme - osapuilleen näin:

"Reserviläiset! Asento!:
"Huolehtikaan henkisestä ja fyysisestä itsestänne, ja pitäkää korpisoturin taistelureput valmiuksissa! 

-aikaa ei saata olla kuin muutama vuosi!"
-ylivääpelimäisellä otteella Charly konahti 😉  .. 

|4 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/12/miksi-usa-haluaa-sodituttaa-euroopan.html -
"Miksi USA haluaa sodituttaa Euroopan vereslihalle - alkaen Ukrainasta?"

.

|4 Kiintoisa "yhteensattuma" miten niin eduskuntarahoitettu UPI -keitoskokkinaan Charly, kaupallinen mediapooli kuin sopivasti ajoitettu ulostulo tuon DCA-sopimuksen osalta sattuivat näin lähellä -liki päivälleen samaan aikahaarukkaan -niin miksi näin; sattuma vai tietoista kansakuntaan vaikuttamisyritys -mitä sanot PM Petteri? 

__ __ __ __ __
Aggressioiden kyllästämä itänaapuri - Venäjä - voisi iskeytyä rajoiltamme 

-nythän nuo aukesivat, tai ei sittenkään menivät jälleen kiinni? |IR

-- media innostui yli äyräiden ja raja-aitojen ja syöksi nopeassa tahdissa lööpin toisensa perään - tässä muutamia etusivuhuutoja |5 riemuliiterimäisestä [- viemärimediasta |6 -aiempaa manipulaatiota ja Venäjän uhkaa viljelynä lannoitteiden kera] - 'charlymäisin' otsikkovalinnoin, alkaen kohdasta |5 ---

|IRhttps://www.hs.fi/politiikka/art-2000010058401.html -
"HS:n tiedot: itäraja uudelleen kiinni –"
-HS-toimittajana Teemu Luukka

..

|IRhttps://yle.fi/a/74-20065158 - 

Yle-ingressi: "Osa Ylen A-Talkissa vierailleista asiantuntijoista miettisi myös lakimuutoksia, jotta raja voitaisiin sulkea pidemmäksi aikaa kerrallaan"

-Yle-toimittaja Lotta Sillanmäki

Yle-ote: " .. – Venäjä katsoo olevansa sodassa Natoa ja koko länttä kohtaan. Silloin se, että me yhä edelleen käytämme rauhan ajan instrumentteja kuulostaa ei-juristille pähkähullulta, [Risto E. J.] Penttilä sanoo. .. "

-IJL-kommentti Ristolle: Tiedäthän tuon "sodassa olon" Natoa vastaan liittyvän vain Ukrainaan, jonne Nato ja EU -Suomikin mukana - Yhdysvaltojen johdolla toimittaa raskaita aseita, ammuksia, sotakoulutusta ja tiedustelutietoa -ollen jo sodan osapuoli, ja näin koettaen luhistaa Venäjän konventionaalisen taisteluvoiman kykyä.


---
|5 ~ https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4bf4b15-9728-4ce5-95e0-61131ff10778 -

"Tutkija: Suomalaiset, laittakaa kotivara kuntoon jo tänään – "Tämä ei ole dystopia""
-IL-toimittajana Riikka Nyman

|5 ~ https://yle.fi/a/74-20064348 -
Yle: "Tulevaa on haastavaa ennustaa, mutta reserviläisten varautuminen on hyvä asia, sanovat Tampereen yliopiston professori Tuomas Forsberg ja sotatieteiden dosentti Ilmari Käihkö"
-Yle-toimittajana Otso Karhu

|5 ~ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010049105.html -

IS: "Charly Salonius-Pasternakin mukaan kyseessä ei ole ennustus, mutta monien asioiden summana voisi pahimmillaan edessä olla suomalaisille entistä haastavampi tilanne."
-IS-toimittajana Mari Kononen

|5 ~ https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijan-synkka-varoitus-ylella-jokaisen-suomalaisen-pitaa-varautua-venajan-sotilaallisen-operaation-uhkaan/8836762#gs.259lj7 -
MTV3: "Tutkijan synkkä varoitus Ylellä: Jokaisen suomalaisen pitää varautua Venäjän sotilaallisen operaation uhkaan"
-toimittajana Hanna Vaittinen (@mtv.fi)
..
|6 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/08/viemarimedia-huutaa-loopeistaan.html -
"Viemärimedia huutaa lööpeistään!"

-IJL-BLOG

__ _
DCA
Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/74-20065054 -
Yle-otsikko: "DCA-sopimus julki: Nämä 15 aluetta Suomi avaa Yhdysvaltain joukoille – Puolustusministeri: ”Kriisitilanteissa voidaan ryhtyä tositoimiin”" |T
-Yle-toimittajat: Terhi Toivakka, Päivi Lakka ja Laura Valta


|T -pyydän kiinnittämään huomion sanaan: "tositoimiin

-maistuuko siitä tuo paljon puhuttu 1941-uho?

.. ..
Yle
: "Ulkoministeri Elina Valtosen mukaan Yhdysvalloilla on ensisijainen tuomiovalta omiin sotilaisiinsa ja Suomeen lähetettyihin siviileihin."


Edelliseen nähden Elina on varmasti osannut huomioida tämänkin huolestuttavan Yle-uutisen jo takavuosilta --- !


Yle-linkki: ~ https://yle.fi/a/3-10692326 -
Yle-otsikoituna:
"USA uhkaa kansainvälistä oikeusistuinta pakotteilla, jos sen sotilaiden tekemiä mahdollisia sotarikoksia aletaan tutkia
Yhdysvaltain ulkoministerin mukaan Kansainvälisen rikostuomioistuimen toiminta uhkaa sen kansallisia etuja."
-Yle-toimittaja Yrjö Kokkonen



_
136894 | 1074 | 3558



|  30  SUOMI24  218  |  VU  |  FB  |  Vapaa sana  |  FB BLOG  |  X  |



..


Kuva: ~ https://mvlehti.net/2023/12/14/dca-sopimus-julkaistiin-eduskunta-saa-vain-hyvaksya-sanellun-yhdysvaltojen-miehityksen/ - 


"Julkaistu 14.12.2023 14:52, 6074 lukukertaa, 14 kommenttia

Sotilaallinen USA:n ja Suomen välinen DCA-sopimus on julkaistu torstaina, joka vastaa Ruotsin allekirjoittamaa miehityssopimusta. Suomen eduskunta ei voi selkeästi perustuslain vastaista ja USA:n sotavoimien keskitykset Suomeen ja sen alueen käytön sallivaa sopimusta muuttaa, joten eduskunnalle on jätetty DCA-miehityssopimuksen sanelussa kumileimasimen rooli."


***

_

2


__  __  __ _
DCA avaus -taustaa neuvottelukierroksilta -
https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/10/ajautuuko-suomi-uudelleen-vuoden-1941.html -
"USA haluaa Suomen alueita käyttöönsä kriisissä*"


|* 



Iltapäivämedia, jota myös viemärimediaksi kansalaistemme piireistä kutsutaan - julkaisi tämän etusivulööppihuudon jo vuosia sitten - ennen Natoon kytkeytymistä; ollen täydellisesti oikeassa. Oli onni että olin kamerani kanssa paikalla R-Kioskissa ja nappasin tämän kuvan, sillä tämä viemärimedia kieltää tuon otsikon leipätekstin olemassaolon - yllättävääkö? Ei suinkaan, sillä nyt tämä "West trolling manipulation -ilmiö" on median näkökulmasta tuollaisena otsikkona sangen kiusallinen! Eikö?

&

Ja nyt jos katsomme alla olevaa Venäjän puolustusvoimien analyysikarttaa - on helppo edelleen arvata, miten tuo "halu käyttää Suomen alueita kriisissä" tietoa aikaansaa varaumia ja varautumista juuri tuolla Kuolanniemimaalla. Näin yksinkertaista se on kun oivaltaa. Entä me suomalaiset, kun mekin tiedämme Kremlin tietävän sotahistoriansa vuodelta 1941, kun Suomi päästi täyteen sotilaalliseen vastuuseen hyökkäyssuunnitelmin Saksan kolmannen valtakunnan sen halusta "Lebensraum im Osten" - olihan tuo Suomen kanssa yhteinen suunnitelma yhteishyökkäyksestä tuolloiseen Neuvostoliittoon, meidän osalta Jatkosotana! Niin me, Saksa kuin nykyinen Venäjä tietävät erinomaisen hyvin miten tuossa hyökkäyssodassamme lopulta kävi.




***




PROLOGI - Vielä on hengissä paljon suomalaisia ihmisiä, jotka muistavat vuoden 1941 |B1 - niin Jatkosodan rintamilta kuin kotijoukoista, jolloin Adolf Hitlerin johtama Saksan kolmas valtakunta sotakoneineen marssi Suomeen, jopa niin, että luovutimme koko Pohjois-Suomen Saksan Wehrmacht' in ja Waffen-SS' n haltuun -sotilaallisesti.

|B1 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/08/verranto-vuoteen-1941-on-huomattavasti.html -
"Verranto vuoteen 1941 on huomattavasti osuvampi"


__  __

Saksa oli tuolloin valmistautumassa suurhyökkäykseen -Neuvostoliittoon, aseveljiensä kanssa

- tuolloin talvella ja keväällä 1941 puhuttiin salaisesti Suomen armeijan johdossa Operaatio Barbarossasta |B2, jonka historiaa emme tässä valota enempää -

.. kaikki muistavat miten meille kävi vuonna 1944 ja senkin, kun jouduimme "ohjattuina" suuntaamaan aseemme entistä aseveljeämme Saksaa kohtaan - Lapin sodassa |B3, jonka päätteeksi Suomi menetti vielä "oikean kätensä" ja ainoan jäättömän satamansa - Liinahamarin.

|B3 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2022/06/lapin-sota-1944-45-ja-poltettu-maa.html -
"Lapin sota 1944-45 ja poltettu maa"

__ __ _
Tänään armon vuonna 2023!

https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/10/ajautuuko-suomi-uudelleen-vuoden-1941.html -
[DATE - 31102023]
- Nyt käydään jo DCA-sopimusneuvotteluja Yhdysvaltojen kanssa loppusuoralla, miten US Army, USAF ja US Navy sijoittuvat maahamme, jopa jatkuva luonteisesti - tuoden taisteluaseensa varastoitaviksi, ehkä tuoden - rakentaen US-sotilastukikohdat maahamme (Lappiin?) ja jopa ydinaseistakin on saatettu neuvotella? |BE

"HS ja Yle: Suomi avaamassa useita sotilasalueita Yhdysvaltojen käyttöön
Puolustusyhteistyösopimus voi valmistua jo ensi viikolla."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009958003.html -
-IS-toimittajana Nina Törnudd ja STT

|BE ~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009890304.html -

"Amerikkalainen asiantuntija: Yhdys­valtojen ydin­aseiden sijoittamisesta Suomeen tulisi keskustella"

__  __ 
Tässä kohdin herää ajatuksia syvästä huolesta

.. ja kansakunnan kaiho sellaiseen viisauteen, jossa tosiasiat osattiin - osattaisiin asettaa etusijalle kuin arkiviisaan ymmärryksen, mitä merkitsee olo maailmallisesti sen toisen ydinasesuurvallan vieressä - Venäjän vieressä |B4.


Onko näin, että vanhan viisaan sanonnan muokkauksesta syntyy uusnormaali:

"Tyhmästä valtiojohdosta kärsii koko kansakuntaruumis?"

|B4 ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2019/11/venajan-ydinaseiden-voima-kumpuaa-veden.html -
"Venäjän ydinaseiden voima - kumpuaa veden alta"

Venäjän pohjoisen laivaston strategisten ydinsukellusveneiden pidäke-, uhka- kuin suurydinsodan estojärjestelmät Borei-s-veneinä sijaitsevat aivan meidän Lapin vieressä - vain noin 13 minuutin USAF-lentorynnäköintiajan päässä. Onkin helppo arvata miksi Suomen Lappi kiinnostaa DCA-sopimuksen lopullista allekirjoitusta - tältä osin UM Valtosen syvällisesti oivaltamaton maininta US-intresseistä pitää täysin paikkansa - miksi? Tämän jokainen lukija voi helposti arvata!
**

__  __ __ __ _  
Nyt pelataan kokemattomien ministereiden "rikasta ja rutiköyhää" -

- valtiojohto kokoomusvärisuorana (presidentti, pää-, ulko- ja puolustusministeri) ei ymmärtäne kiihkonsa alta tosiasioita, joita valaistuu lukevalla kansallekin avautuen hyvin tässä mediapoolin russofobiaa tihkuvassa purskahduksesta:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009590895.html -
"IS-Kommentti: Tervetuloa amerikkalais­joukot – Suomi tarvitsee tukea, jos pahin tapahtuu
Venäjälle ei pidä antaa enää yhtäkään neliökilometriä rajanaapurin aluetta,

-kirjoittaa IS-erikoistoimittaja Jouko Juonala"

__ _
DCAhttps://www.hs.fi/politiikka/art-2000009956459.html -
"HS:n tietojen mukaan yhdysvaltalaisten käyttöön tulevat sotilasalueet määriteltäisiin sopimuksessa joustavammin kuin esimerkiksi Norjassa."

.. ..
Ylen tietojen mukaan Suomi sallisi Yhdysvaltojen joukkojen käyttää useita Suomen varuskuntia tai sotilastukikohtia. Niihin kuuluisi niin maa-, meri- kuin ilmavoimien alueita.

https://yle.fi/a/74-20057741 -
"Ylen tiedot:
Suomi on avaamassa useita sotilasalueita Yhdysvaltojen käyttöön
Suomen ja Yhdysvaltojen puolustusyhteistyösopimus voidaan saada neuvoteltua tällä viikolla ja viedä valtiojohdon päätettäväksi jo ensi viikolla."
-Yle-toimittajana Maria Stenroos


__  __  __ __ __ __ _

VÄLITTÄVÄ VÄLILAUSE:

Kansaamme pidetään DCA-todellisuudelta pimennossa"


Voisimme myös todeta aiemmin olleemme ---

"Me oltiin piilossa viimeisellä rannalla", joka  muotoutuu nyt avoimeksi uhaksi - suureksi "vaaraksi todelliselle viimeiselle rannalle ololle .."


-ennen meillä oli turvanamme valtioviisaus, joka osasi huomioida tosiasiat; nyt tuota suojaa ei nykyisestä hallituksestamme ja valtiojohdosta ole! 




Kansaamme pidetään nyt hallituksemme taholta tietoisesti kuplassa - on vain yksi keino rikkoa meitä kahlehtiva kupla - se rikotaan käyttämällä itsenäisyyden palauttajien vasaroita, moskia ja lekoja, joilla tuodaan takaisin menetetty oikeus määrätä itse omia - kaikkia todelliseen hyvinvointiimme vaikuttavia asioita kansalaistemme suoraan käyttöön, myös omaan todelliseen turvallisuuteemme liittyen! 


***


_

3


__ __ __ 
EKSTRA

Monille yllätyksenä Paavo Väyrynen on varsinainen vaihtoehto kaikille muille ehdokkaille ensi vuoden 2024 presidentinvaaleissa -


Suomelle kansallisesti ja aidosti turvaavan linjan valintana; kaikkinaisten suhteiden palauttajana kuin kaupallisuuden käynnistäjänä meille pitkässä juoksussa oleville idän merkittäville markkinoille!
Tässä kohdin - ja juuri tälle päivälle - on erittäin tärkeää ymmärtää mihin tuo julkistettu DCA-sopimus on meitä viemässä!

https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/12/vayrynen-otettaisiin-vastaan-niin.html -
"Väyrynen otettaisiin vastaan niin Kremlissä kuin Valkoisessa talossa!"

___
PS1
DCA - joudummeko nyt Naton ja DCA' n myötä muiden sotiin vieraille maille -
- kuten olimme jo esiasteena Afganistanissa sodan osapuolena ..

https://www.fiia.fi/ajankohtaista/suomi-on-sodassa -
Ilta-Sanomat
Jarmo Huhtanen


" .. Suomi on sodan osapuoli Afganistanissa, sanoo Ulkopoliittisen instituutin tutkija Charly Salonius-Pasternak. Hänen mukaansa voi jopa väittää, että Suomessa on peitelty Afganistan-operaation joitakin puolia.

Salonius-Pasternak sanoo, että Suomessa jätetään kertomatta Afganistan-operaatiosta niitä osia, jotka lisäisivät operaation vastustusta tai koettaisiin liian aggressiivisena tai sotimisena. – Nämä kaikki on järjestelmällisesti niistetty pois. .. "


UPI-FIIA: "Suomi on sodassa

-näin oltiin Afganistanissa, jossa USA kävi 20 vuotta omaa hyökkäyssotaansa -suomalaistenkin ollen mukana "luokan parhaana oppilaana" -entä nyt mahdollisuudet tuon kaltaiseen uusintaan - jos ja kun "käsky" käy liittolaisilta. Miten kauas rajoiltamme voimmekaan joutua - päästä sotimaan? Eestiläisiä liittolaissotilasta tapettiin Afganistanissa. 

___
PS2
DCA - Uutisoinnissa UM Elina Valtonen kertoi selkeästi, että DCA' lla on suuri merkitys Yhdysvalloille, totta, vankka intressi - se tuottaa entisestä enemmän amerikkalaiselle sotateollisuudelle kauppaa, liikevaihtoa, voittoa ja työtä itse yhdysvaltalaisille |V - kts. Suomen F-35 Lightning 2 hankinta -esimerkkinä jo etukäteen valmisteltuna kauppana --

[ ~ https://ilkkaluoma.blogspot.com/2023/06/f-35-kallis-ja-jo-kohta-vanhentunut.html - | "F-35 kallis ja jo kohta vanhentunut taistelujärjestelmä" ]

|V ~ https://voima.fi/artikkeli/2011/muutaman-biljoonan-bisnes/ -
"Muutaman biljoonan bisnes"
-Voima-lehti




______

ILU-MEDIA

IJL-Productions




Kansalaiskirjoittaja

Ilkka Luoma

YMPÄRISTÖTEOLLISUUS

https://www.ymparistoteollisuus.com


191223 -Total Visits: 1018042 Total Visitors: 147032   

121223 -Total Visits: 1008903 Total Visitors: 145647  

051223 -Total Visits: 1001685 Total Visitors: 144453    

211123 -Total Visits:   977778 Total Visitors: 139688  

141123 -Total Visits:   967368 Total Visitors: 137833  

071123 -Total Visits:   959023 Total Visitors: 136707  

311023 -Total Visits:   951943 Total Visitors: 135561

  

031023 -Total Visits:   916765 Total Visitors: 130470   


https://www.jontikka.blogspot.com

IJL-kommentteja HS-artikkeleihin

__
e

e

e

 

PORILAISTEN MARSSI


_

IJL-BLOG PHOTOS  from SHUTTERFLY 

1 Folder ~ https://photos.shutterfly.com/story_invite/5f17490d-78fc-4033-92de-1451606a447e -

2 Folder ~ https://photos.shutterfly.com/story_invite/a03e627a-84e7-4b50-aaf4-c25a6cb9447f - 



..